Senaste nytt

Fredagstråden™

Har en Xperia av första modellen som bara Sony gjorde, ca 2,5 år gammal.
Fick telefonen med ca 32 gig minne vid köp, har inte själv satt i något övrigt minne (om det ens går).
När jag försökte ladda upp bilder till denna tråd får jag ett felmeddelande i browsern som klagar på för lite tillgängligt utrymme och att den inte kan slutföra åtgärden. Får liknande fel när jag försöker lägga till fler bilder i WhatsApp, då brukar hälften av bilderna komma med som jag valt.
Ok, vad använder du för filhanterare? Har du flyttat över alla bilder osv? För om jag förstod det rätt har du en del med lite utrymme och elva(?) gb ledigt på ett annat?

Ok, vad använder du för filhanterare? Har du flyttat över alla bilder osv? För om jag förstod det rätt har du en del med lite utrymme och elva(?) gb ledigt på ett annat?
Jag kör allt standard, bara appar och dess data som lagras på de 2gb, allt annat som bilder mm lagras på övriga 30gb.

Just nu har jag typ 800mb och 20gb ledigt på de olika minnena.

Jag kör allt standard, bara appar och dess data som lagras på de 2gb, allt annat som bilder mm lagras på övriga 30gb.

Har du testat att uppdatera mjukvaran på telefonen?
Kan vara en buggig firmware du har på telefonen som kan avhjälpas med att uppgradera till senaste version. Så har Sony(Ericsson) haft det med tidigare modeller (iaf på de gamla SE-mobilerna jag tyvärr testade;)).

Har du kollat på Device memory full in xperia L - Support forum eller testat med detta How to solve memory leak problem of Xperia L | Xperia L | XDA Forums ?

Googlade lite snabbt och fann de länkarna (vet dock inte om det är till din modell).

Hittade även att man kan roota telefonen (dvs liknande som man gör på iPhones när man jailbreakar dem) och byta plats på intern och sd minnet. Om man gör detta förlorar man dock garantin (om man skulle göra fel och förstöra den kommer de inte laga den vid garantiärende).

Gikk en Lørdags-tur i området hvor vi har flyttet nå. Følte meg litt sånn her. Hilsen crazy dog lady som savner hund fruuuuuktansvärt mycket!

dawg2-620x.jpg

Jag vet inte riktigt om jag hänger med (packar och dricker champagne ;)). Varför kör du apparna på de 2gb? Flytta över de till minneskortet?!

Jag vet inte riktigt om jag hänger med (packar och dricker champagne ;)). Varför kör du apparna på de 2gb? Flytta över de till minneskortet?!
Jag har flyttat över det som går, men viss data måste ligga kvar och en del går inte alls att flytta.

Nu när jag kommit till Auckland fungerar det dock bra att lägga till och jag har inte ens startat om telefonen.
Här är era regnbilder :)

DSC_1253.jpgDSC_1254.jpg

Jag har flyttat över det som går, men viss data måste ligga kvar och en del går inte alls att flytta.

Nu när jag kommit till Auckland fungerar det dock bra att lägga till och jag har inte ens startat om telefonen.
Här är era regnbilder :)

Visa bifogad bild 27846Visa bifogad bild 27847

Så egentligen var det inte din telefon utan det låg ett filter mot att lägga upp bilder på regn på nätverket eller operatören? ;)

Haha, rätt festligt, vi satt på samma buss även om jag klev på före och hoppade av några mil före Doc. Upper deck även jag ;)
Jag sitter nu på upper deck på buss 12 från Umeå och norrut, det är näst sista benet på min resa. Sedan blir det bil till sommarstugan. Apropå att inte boka för korta anslutningar när man har separata biljetter får min resa underkänt.

TF 316 BMA - UME 20:10 - 21:20
Layover 15 min
Ultra buss 80 UME - Umeå universitetssjukhus 21:35 - 21:50
Layover 10 min
Länstrafiken buss 12 Umeå universitetssjukhus - Sikeå (sista bussen) 22:00 - 22:40
Bilfärd till sommarstugan

Tur att flyget och bussarna inte går som på räls!

Det känns nästan som att jag är smygfotograf fast jag inte tar kort då jag tittar på @simon_says91 fast han inte ser mig då jag var mindre än 2 meter framför han och tittade på han... nu är han fortfarande framför min men kanske 10 meter bort och 2 meter högre än mig :)

Toppen