Senaste nytt

Fredagstråden™

Concorde: Riktigt trevlig hotell, gillar gymmet högst upp med utsikt över hela stan (även om det kanske inte blir ett besök där denna helg) samt tjejen som spelar harpa vid frukosten. Har alltid varit sugen på att önska en låt men aldrig vågat ;)

Hämtade nyss upp vår nya familjebil från rekondfirman.

Ny bil är alltid kul. Ny bil i december är inte lika kul - om vädret är tråkigt.
Själv hämtade jag ut nya firmabilen förra fredagen. Första Audi A5 av årsmodell 2012 som levererades i Uppsala.
Går fint på E4 och står i allmänhet parkerad på Kungsholmen eller i Årsta på vardagarna!

704x396_aa5_sb_10042.jpg

Trevlig helg till alla!

What a welcome gift! :) Detta ska jag verkligen ta mig en titt på. Jag kan alltså regga mig hos US Airways. Sedan köpa mig 40.000 miles som blir 80.000 miles, och sedan använda dessa med SK på t.ex ARN-EWR?

Ja, dock 80.000 miles räcker inte för Europa-Nordamerika t/r i Business class(100.000 miles).
Alternativt kan man resa mellan Europa-Afrika t/r i Business class för 75.000 miles.

US Airways Dividend Miles partner award chart

Mer info om hur man använder US Dividend Miles kan du läsa på denna tråd:
http://www.businessclass.se/star-al...-100-bonus-pa-koepta-miles-aer-haer-igen.html

Last edited:
Funderar på om det står i BA's instruktioner att man ska hälsa guldmedlemmarna välkomna vid boarding när man inspekterar boardingkortet. Vid boarding på PVG igår var det "Welcome mr L-roth" och på LHR imorse hälsades jag med "nice seeing you again". Små men betydelsefulla gester.

Ny bil är alltid kul. Ny bil i december är inte lika kul - om vädret är tråkigt.

Hade precis pratat om det med en polare. Han driver eget och har fått ett bra resultat i år, som tack till sig själv tänkte han byta sin arbetshäst. Vi kom till slutsatsen att förutom att ha en mindre iögönfällande färg det måste finnas fyrhjulsdrift till vår kalla klimat. De där röda F****ri är nog för mycket och för att inte reta grannar något från VW är mer passande, så det blir nog en silver italiensk kärra med tjur på logot.

Något sånt: Lambo***ni, silver

Själv jag nu planerar nästa veckans AWs på Doodle, 3 dagar av 4 är redan bokade.

Hade precis pratat om det med en polare. Han driver eget och har fått ett bra resultat i år, som tack till sig själv tänkte han byta sin arbetshäst. Vi kom till slutsatsen att förutom att ha en mindre iögönfällande färg det måste finnas fyrhjulsdrift till vår kalla klimat. De där röda F****ri är nog för mycket och för att inte reta grannar något från VW är mer passande, så det blir nog en silver italiensk kärra med tjur på logot.

Något sånt: Lambo***ni, silver

Själv jag nu planerar nästa veckans AWs på Doodle, 3 dagar av 4 är redan bokade.

Angående Lamborghini, var det en stor bilolycka i Japans motorväg i söndags.
Det var nog bland de dyraste bilolyckorna hittils.
Seriekrockade totalt:
  • 8 Ferrari
  • 3 Mercedes Benz
  • 1 Lamborghini Diablo
  • 1 Nissan GT-R Skyline

Supercar pile-up in Japan dubbed world’s most expensive car crash

Tycker synd om bilar och alla folk som blivit inblandade. Har de inget liknande Nürnburgring i Japan så man betalar och kör sig ihjäl där istället för att krascha alla andras dröm? Eller så kanske var de alla försäkrade hos en och samma bolag och ville bara kursa bolaget och bestämde sig att ordna en seriekrock. :(

Uj! Igår drabbade visst polarnatten oss här uppe i Kiruna. Var nog därför jag halvsov under glöggfesten hos kollegan igår. In i dimman till 2 januari kl 11:29, och då lär man nog endast se solen från bergstoppen. Runt 5-7 jan brukar man kunna få en skymt från marknivå.
Har just varit på vinprovning. 5 söta viner till julbordets ostar och efterrätter. Fick en rejäl sockerchock så jag ska nog ta och skölja med kall öl... :p

stewigriffin:21857 skrev:
Tycker synd om bilar och alla folk som blivit inblandade. Har de inget liknande Nürnburgring i Japan så man betalar och kör sig ihjäl där istället för att krascha alla andras dröm? Eller så kanske var de alla försäkrade hos en och samma bolag och ville bara kursa bolaget och bestämde sig att ordna en seriekrock. :(

Huga! Vilken saftig smäll... Galet!

Toppen