Senaste nytt

Fredagstråden™

Hemma igen, suck! Förra fredan var man i New Orleans. Åkte hjulångare, åt god mat, hängde på barer och lyssnade på bra livemusik. Och nu tillbaka i verkligheten med jobb, kyla, motorvärmare och elände.

Det har varit en intensiv flygvecka för mig (med mina mått mätt):
SAS Airbus A330
Continental Boeing 757, de är så mäktiga med sina kraftiga bränsleslukande motorer, känslan när piloten drar på och man sticker upp snabbare i luften än övriga passagerarplan är skön. På så sätt är det trist att man måste ta hänsyn till miljön numer med slöa trista motorer på dagens kärror.
United Airbus A320
SAS Airbus A330
Idag blir det Thaimat och slappa med familjen ikväll, nya avsnittet av Pan Am finns på lager, men det får bli senare, ikväll får det vankas idol och försöka hålla sig vaken för att återfå normal dygnsrytm.

sitter och planerar min kommande resa till Paris på tisdag
Ringde ner igår till hotellet (ibis) och skulle meddela late arrival - tro på katten att fröken i repan inte kunde ett ord engelska, ja frågade dessutom två gånger. Men med knackig högstadiefranska gick det bra (hoppas ja. hon hittade iaf min reservation)
Blir nog lite övertidsjobb i helgen och sen 4 dagar i france
resereportage är att vänta

För min del blir det till att testa SAS "nya" linje mellan ARN-GDN t/r. Ska även försöka ta mig in i SAS loungen med hjälp av utskrifter om att jag är Aegean GOLD :). Senare ikväll blir det "julafton" och middag på söder.

Trevlig helg på er!

Fastnade i Glasgow i går efter hejdundrande storm här uppe i Skottland. Valde att stanna tills eftermiddagen idag och ta den snabbast connection hem, och kanske inte första via LHR T5.

Så hemma runt 19:30 i kväll, sen tvätta och pyssla. Söndag blir väl en arbetsdag som vanligt.

Nästa vecka blir det
ARN-LHR BA
LHR-BGO BD
SVG-ARN SK troligen med SAS

Mina sista Star flighter i 2011!

Sitter hemma och svarar på lite mail. Det börjar bli riktigt lungt på jobbet nu inför jul och jag räknar med att inte behöva resa något längre än Linköping under nästa vecka. Iallafall inte för jobbets räkning.

Ikväll ska vi ha gäster, så frugan har lite panik över att det måste städas etc hemma, så det lär nog bli en tidig eftermiddag idag så att jag hinner plocka bort mina prylar och dammsuga hela huset.

Sista timmen på jobbet nu, ikväll blir det att ta mig en sväng in till Uppsala för att umgås med goda vänner.

Nästa vecka blir det till att fara iväg igen.
Jag flyger ARN-RIX-DXB-RIX-ARN med AirBaltic. Ska bli intressant att flyga LCC på längre distans. Dock så har jag alltid varit nöjd med BT's ombordservice.

Toppen