Senaste nytt

Fredagstråden™

Det är fredag idag va? Jag är lite dagvill. Är på NZ, strålande sol och kring 20 grader varmt, precis vad man vill höra i december i Skandinavien va? :cool:

Igår var jag på fantastisk flightseeing över Southern Alps, kan lägga upp några bilder senare om nån är intresserad.

Jobb å sedan till Bergen för långhelg. Här i Finland är det nationaldag på tisdag så även måndagen har blivit ledig, härligt.

Jobb å sedan till Bergen för långhelg. Här i Finland är det nationaldag på tisdag så även måndagen har blivit ledig, härligt.

Vet inte om du har varit i Bergen, men eftersom jag födes i Bergen för några decennier sedan kan du få några tips av mig. Mina föräldrar bor kvar nära stan, så jag är där en del. OBS! Det stormar rätt mycket just nu, så ta med regnställ
Ta banan upp på Flöyen om det inte spöregnar, promenera ner
Gå till akvariet, mycket trevligt
Fika och käka en Skillingsbolle, väldigt vanligt bland "guttene i Bergen"
Spana efter "Buekorpsene" en mycket säregen, men bra tradition i Bergen: Buekorps - Wikipedia

Tyvärr har fiskmarknaden nu blivit sunkig tycker jag.

Fredag, härligt!
själv går jag på julfest med drygt 500 andra statligt anställda ikväll, kommer kunna bli riktigt nice
I övrigt hittade jag en julklapp till mig själv i veckan.
Air Canada hade en mkt bra kampanj, så i februari drar jag till Toronto 6 dagar (economy men fan 3600 spänn är det lätt värt!!)

Vet inte om du har varit i Bergen, men eftersom jag födes i Bergen för några decennier sedan kan du få några tips av mig. Mina föräldrar bor kvar nära stan, så jag är där en del. OBS! Det stormar rätt mycket just nu, så ta med regnställ
Ta banan upp på Flöyen om det inte spöregnar, promenera ner
Gå till akvariet, mycket trevligt
Fika och käka en Skillingsbolle, väldigt vanligt bland "guttene i Bergen"
Spana efter "Buekorpsene" en mycket säregen, men bra tradition i Bergen: Buekorps - Wikipedia

Tyvärr har fiskmarknaden nu blivit sunkig tycker jag.
Tack för tipset! Frugans bror bor där sedan ett par år så det har blivit en del besök men Buekorpsen hade jag inte hört talas om tidigare.

Gnopps, kom i håg regnställ :p

Back on topic: Sitter i Exec Loungen på Hilton Zurich. Har några möten innan jag flyger till Stockholm med LX 1254 kl. 16:35. Tänker avnjuta lite skumpa framme på min vanliga plats rad 1. Annars är det tyvärr till stor del tråkiga grejer i helgen; städ, tvätt men en highlight i morgon med middag med en vacker, god tjej! Så jag måste handla lite mat i morgon; Hötorgshallen har det som behövs.

Sitter i inrikesloungen på ARN och väntar på nästa flyg. Rätt så lugnt här ännu.
Är på väg till Umeå för ett möte på lördag. Därefter bär det av till Göteborg ett par dagar.
Segt att åka redan 07:15 imorse, sov nästan ingenting i natt, men förhoppningsvis har jag en skön hotellsäng på Best Western Stora Hotellet när jag kommer fram vid lunchtid.

Efter en hektisk tjänsteresa hem till Göteborg är det åter dags att åka tillbaka hem till Chongqing - ja, jag vet inte riktigt vad som är hem längre...

Lör CPH Scandinavian 19:00-20:30
Sön PEK CA First domestic 14:00-15:00

ifall någon behöver hjälp att komma in...

För närvarande pågår även planering av resa under kinesiska nyårsledigheten, 20-29 januari, för fullt. Siktar på SYD och eventuellt några trevliga stopp på vägen. Just nu ser det ut att bli CA då andra *A eller OW-bolag var väldigt mycket dyrare på vår lite konstiga rutt...

Precis hemkommen från ett snabbt besök i Abidjan. Flög med AF och som vanligt funkade strulade saker. Idag fungerade inte internet i loungen på CDG. Klart störigt. Det var tre timmar där inget vettigt blev gjort. :( Men å andra sidan är jag hemma till helgen, vilket är bra. Ett par flaskor champange ligger på kylning och det kan nog hända att det går åt en eller två i helgen.

Annars börjar det lugna ner sig inför julen på jobbet. Inga fler resor inbokade i år även om det kan ändras med kort varsel. Ser iaf ut som att jag är hemma nästa vecka så jag hoppas se några av er på tisdag kväll!

Toppen