Senaste nytt

Fredagstråden™

Klarar jag mig igenom med en CZ 85 tror du, eller är den tillräckligt lik ;)

OT: Svårt att tro. För liten skillnad på mantel längd :confused: . Vi lämnar sådant och tar det i PM eller i relevant forum, även om jag tycker om "snacket", så hör det inte hemma här i en utdragen diskussion. ;)

Last edited:
Idag är det fredag, om nån missat det ;) och jag slutar nu. Tänker INTE jobba i helgen! Först AW och tapas och sen begrava näsan i diverse olika tabeller och böcker resten av helgen. Med undantag för ett litet break för middag hos syster imorrn. Det här kommer bli bra!

Idag är det fredag, men det kändes redan som fredag igår när jag slutade vid 15 tiden igår och var helt ledig idag. Igår vart det bc träff i Stockholm och imorgon är det träff här i Göteborg. Lyckades få min poängresa ombokad till ett tidigare flyg, kom sen på att undra om man fick göra det om man påbörjat resan egentligen? Sas eurobonus poäng och bokad med sas lla-arn (bytestid > 24 timmar)-got har jag iaf flugit nu.

Nu blir det att fara runt lite och fixa presentkort här i gbg då.

På väg till jobbet för sista nattpasset i år. Känns sådär kul att jobba fredagsnatten, men det är i alla fall inte löning förrän på måndag. Önskar alla en riktigt trevlig helg!

Ligger hemma i sängen efter en hård vecka. Min förkylning (inne på 4 veckan nu!) verkar äntligen ge sig, men den har varit riktigt jobbig sista dagarna. Det är väl smällen man får ta när man inte la sig i sängen direkt utan fortsatte jobba som inget hänt.

I helgen ska vinterdäcken på bilen och sedan blir det 85-årsmiddag med farmor!

Jag hade ju inte trott att jag skulle se vinterns första snö i Bergamo istället för i Västerås, men precis så blev det.
15km norr om Bergamo är byar och skidbackar helt snötäckta!

Stora investeringar för nya liftar i byn Selvino, så nu finns en gångbar skidort 30min från Bergamo :).

Idag:
current.jpg

poieto.jpg

Se till att ha ett järnspett till hands, jag hade nytta av det i onsdagskväll då jag skiftade däck inför snön som kom i torsdags:D

Behövs inte. Jag har haft loss hjulen för inte så länge sedan av andra anledningar.

Tips: Om hjulen sitter fast, lossa bultarna lite och kör i en åtta tills de lossnar. Funkar skitbra.

Edit: Och jag ser fram emot övningen då jag får testa min nya Makita BTW451...

Som flera övriga är jag i Milano denna helg. Har hyrt en lägenhet i Brera-området för veckoslutet, ganska ballt. Är sällan i Italien och hade förträngt hur fantastisk maten är här! Helt suveränt.

Toppen