Senaste nytt

Fredagstråden™

Var där för ett par veckor sedan, och när jag landade runt 23.30 var det nästan 40 grader. Det var inte behagligt.

Om jag inte minns fel tror jag det var cirka 35 grader klockan 23.30. Lägg därtill massor med folk som viftade med taxilappar som galningar. Vågar inte ens föreställa mig hur varmt det är i Juli mitt på dagen!?

Qatar ska väl ha fotbolls-VM dessutom? Hur många supportrar kommer inte få sätta livet till i den värmen? Sinnessjukt.

Last edited:
Vintern är nog den bästa tiden att besöka Dubai. 20 grader, soligt och svalt när jag var där i December förra året.

Var också i Dubai i början av december för 4-5 år sedan, sol och svensk sommartemperatur, "t-shirtvärme" på kvällen och badvänlig temperatur i vattnet. Misstänker att det är som gjort för att medelsvensken ska trivas med klimatet:D

Augusti är nog värsta tiden i Dubai om man frågar mig. Då är det både varmt och fuktigt. Nu börjar det torka upp så det bara är varmt.

Ja, lite värme kan man längta efter häruppe i Kiruna nu.

Så här såg det ut i måndags (lite synd på lyktstolpen mitt i, men ville ha med alla trädens olika utseenden):

DSC_8243_red.jpg

Idag såg det ut så här när jag gick till jobbet:

DSC_8262_red.jpg

God morgon och god fredag! Hälsar från BMA där snart TF 302 ska ta mig till Umeå. Efter en nattjoursvecka blir det skönt med avkoppling i sommarstugan. Ber om att få önska trevlig helg!

Toppen