Senaste nytt

Fredagstråden™

God fredag :)

Det var på ingen måte en god torsdag - i går - da jeg fikk telefon fra megleren som solgte leiligheta vår. Kontrakten er skrevet, men det er brått blitt litt "tull i systemet" og ekstramøter må til :( For noe som overhodet ikke er vår feil, det er finansieringen til kjøper, og de som stod for finansieringen (en stor bank, hallo er det mulig) som har gjort noe tull. Dette har vi IKKE råd til og selvfølgelig måtte det komme dagen før MD80-eventet skulle legges ut for salg. Da ble vel siste MD80-tur min flight i September :( Det er så vidt jeg tør å bruke penger på mat akkurat nå, og sånn blir det ut i neste uke. When shit goes wrong it really goes wrong, det er noe med det. Men voksenlivet er voksenlivet, og jeg har bestemt meg for at denne fine soldagen ikke skal ødelegges av det. Nå har jeg iallefall sovet lenge nok, så ut å se høstens farger blomstre :)

Forøvrig legger jeg ved dette bildet tatt for 1 uke siden fra den mest billedskjønne og spesielle øya jeg har besøkt i Kykladene. Welcome to Tatooine, anyone? :D

9935793655_798766721a_c.jpg

Grått grått grått här idag. I princip färdigjobbat för idag, men det blir mera imorgon...
På söndag åker jag till Skellefteå via ARN och har rätt bra med bytestid, så det blir nog att besöka SL på T5.
Någon som har vägarna förbi runt kl 15-20?

Otroligt skönt med fredag efter en lång vecka, eller snarare två långa veckor, för jobbade faktiskt hela förra helgen också. Och sen ska vi inte ens prata om kvällsjobb.

Enormt mycket att göra just nu, inte minst med arbetet att lansera i Norge och Danmark, vilket inte är långt bort. Man är verkligen mångsysslare i det här jobbet. Organiserar översättningar en dag, skriver som redaktör en annan dag, jobbar som affärsutvecklare en tredje dag och analytiker en fjärde dag. Kaffemaskinen får verkligen jobba hårt på kontoret. Men det ger resultat.

Fredagseftermiddagen spenderas dock som professionell loungetestare. Fem lounger jobbas igenom under några timmar, några nya samt två gamla för att ta lite nya bilder. En välbehövlig gin & tonic i SAS Scandinavian lounge i Köpenhamn just nu (som numera förresten heter SAS Gold Lounge, mer info kommer om detta), sen ska det bli rejält skönt med lite ledighet.

Längtar efter att få spendera en fredag hemma nu, men minst två veckor kvar, vilket kan bli 5-6. Håller tummarna för åtminstone en fredag hemma.

Nu har ju fredagen blivut lördag men jag är fortfarande i horizontal läge här på sunderby sjukhus. Hoppas de kan hitta vad som är fel och lösa det snart så jag får komma hem snart för det är tråkigt här...

Nu har ju fredagen blivut lördag men jag är fortfarande i horizontal läge här på sunderby sjukhus. Hoppas de kan hitta vad som är fel och lösa det snart så jag får komma hem snart för det är tråkigt här...
Fråga lite försynt vad de olika labproverna visar, vilka prover de ska ta, eventuell röntgen etc. En intresserad patient kan få fart på stället. Betänk dock att det är helg och allt går på sparlåga.

Under lördagen väntade vi bara på att de som kirurger som jobbade med operationer skulle hinna med att göra den undersökningen på mig som behövdes och slutligen vid 19 tiden igår hann de med det. Detta ha lett till att jag nu fått rätt medicin förhoppningsvis och kommer att få komma hem nästa vecka ingen.

Under lördagen väntade vi bara på att de som kirurger som jobbade med operationer skulle hinna med att göra den undersökningen på mig som behövdes och slutligen vid 19 tiden igår hann de med det. Detta ha lett till att jag nu fått rätt medicin förhoppningsvis och kommer att få komma hem nästa vecka ingen.

Ja, då håller vi tummarna för dig!
Krya på dig!

Toppen