Senaste nytt

Fredagstråden™

Imorgon bär det av till CPH via ARN för att besöka Palmfestivalen i Trelleborg och sen åka hem CPH-GOT-ARN-LLA så man är hemma och jobbar på måndag igen.

Äntligen fredag och en jobbfri helg (den sista på några veckor). Det bär av mot Råkultur för lite sushi. Trevlig fredag på er!

Även i Kiruna sägs det vara fredag, så jag och LinuxSam ska sammanstråla över en flaska Lenoble Blanc de Noirs 2006 hemma hos mig och sedan blir det ut på lokal. Antar att vi sedan efter middagen provar lite av det jag släpade hem nu från Málaga och Malta... ;)
Får passa på att ge en liten resumé av onsdagens event också.
Flickvännen är i Umeå på jobb över helgen (vi i princip avlöste varandra här hemma) och roar sig säkert efter bästa förmåga hon med. :)
Börjar jobba först kl 15 imorgon, så det är ju riktigt sköna puckar. :cool:

Trevlig helg!

Sitter med en kopp kaffe och en Remy Martin VSOP och fördriver tiden, (skall till Tallinn med frugan och 2 bekanta i natt 01:00 med Tallink) samt bokar hotell inför kommande USDM bonus resa.
Det finns för mycket hotell att välja mellan man blir helt förvirrad... :confused:

Betalade för ett medlemskap i INTERCONTINENTAL AMBASSADOR idag så ett sådant hotellbesök bör man väl klämma in under resan iaf.

Ha en trevlig helg alla

Enligt Kakiyasu' webbsida, menyn ovan på bilderna kostade 12.600 JPY (ca 830 JPY) utan drycker.
Icke roterande sushi i Ginza område kostar nog minst 30.000 JPY (ca 2.000 SEK; det brukar inte stå några priser på menyn på dessa sushi restauranger) per pers.

Däremot om man nöjer sig med enkel mat klarar man sig med 750 JPY (ca 50 SEK) gott och väl.

image-2557108787.jpg

Bland det godaste köttet jag ätit, zabuton :) i shinjuku nära Best western hotellet.

Labor day i USA på måndag vilket bidragit till en tämligen slö fredag där amerikanerna slutade extra tidigt (runt 15 ist. för 16.30).
Själv tänker jag spendera fredagen testandes mina nyinköpta löpskor och se fram emot lördagens BA CW flight hem.

Skönt att det är helg, har haft mycket i skolan. Jag kommer spendera helgen med att vila. Har fått inflammation i muskelfästet i ryggen :( Hoppas att det går över snart.

Blir en lugn lördagskväll hemma för min del. Ganska sliten från igårkväll, så det känns skönt att vila upp sig inför veckans kommande utmaningar.

Idag har jag "fredag" och är såå glad att jag inte jobbar imorrn och på torsdag med tanke på Obama-besöket! De vägrar ju fortfarande tala om var det ska vara avspärrat så rätt som det är blir väl spårvagnarna ståendes på Strandvägen. Jag firar min "helg" med träning och båtfixande. Och ok, ett eller annat glas av ädlare dryck kommer väl slinka ner också ;)

Toppen