Senaste nytt

Fredagstråden™

Riktigt fint höstväder här i Kiruna idag. Temperaturen uppe och sniffar mot +20-strecket.
Inte alla år man kan gå utan jacka till jobbet i september.
Idag väntar ett kvällsmöte med tillhörande mat och dryck i goda vänners lag. Så det ser jag fram emot!
I övrigt är det jobba som gäller till helgen.

DSC_7971.jpg

Vi i södra Norrland kunde vakna till underbart väder. Det var en njutning att köra uppcabbat till jobbet :cool:
Tyvärr måste jag jobba till hela tiden till lunch ;)
Idag och imorgon vankas båtutflykter i vår underbara skärgård med den stora utflyktskorgen

Vi kanske ses därute /Jaws

Vaknade något trött idag. Igår när jag kom till pendeltågsstationen stod FruAgehall där och väntade på mig. Tyvärr visade det sig att bilbatteriet lagt av, så vi blev strandsatta där. Tack vare en brandutryckning av Kricka så kom vi igång och kunde ta en utflykt för att hitta ett nytt batteri, istället för att äta middag.

Idag har jag miljoner småsaker att följa upp efter en vecka fylld med kundaktiviteter. Sedan väntar en lugn helg och kanske lite finwhiskey..

Jag är mitt uppe i en flytt, i morgon flyttar jag mina få saker från min möblerade lägenhet till den nya, samt tar en tur till IKEA (förb...IKEA i Tyskland tar inte kreditkort!$£"!). Väntar också på den sista offerten från flyttfirmor för att få ner mitt möblemang från Sverige. Måste ha tre offerter att lämna in till AG, får betalt av AG vad den billigaste firman tar...

Men ikväll blir det choklad och vinprovning, som alltid första fredagen i månaden :).

Dagen började inatt med premiärmatch i NFL på TV. "Bästa sändningstid" mellan kl 03 till ca 07. Vet inte för jag somnade strax före kl 06.
Vaknade med ett ryck vid 07:30 för att jag skulle ha mött upp min sambo strax efter kl 07 på hennes jobb (snäll pojkvän som man är...) och efter hemkomst hörde jag av mig till ekonomiavdelningen på företaget som jag frilansar för och undrade hur det gick med min faktura. Tanken var att jag skulle få in en del av fakturan lite tidigare eftersom jag glömt att fakturera i slutet av juni.
Efter kl 13 så damp pengarna in på kontot och vid kl 16 betalade jag min å sambons business biljett med TK.
Nu ska jag bara bråka med Turkish eftersom de OK:ade namnbytet på min sambos biljett och köpet gick igenom. Knappt minuten senare fick tjejen på resebyrån ett meddelande om att vi istället blivit väntelistade på hemresan... Snabb lösning blev att boka oss även dagen innan men med lite flyt kan vi kanske flyga hem dagen efter ordinarie hemresedatum och få en natt extra i Bangkok.

Nu mat på lokalstället å ett par öl innan jag beger mig hemåt för fotboll på TV och ett par kalla GT. :)

Trevlig helg!

Toppen