Senaste nytt

Fredagstråden™

Först ett tack till jumbooze för en trevlig Bc.se miniträff i Hong Kong igår. Har tillbringat dagen mellan ICN-FRA i OZ F. Mycket trevlig flygning men detta ständiga bugande gör det lite opersonligt. Kom dessutom i samspråk med Franz, ett tyskt frequent flyer freak som bott i Seoul och som också var ute och åkte på USDM. Han hade lyckats i agentrouletten och fixat en resa ICN-FRA-IST-ALA(Almaty), och betalat miles för Nord-Asien.

Last edited:
Sitter på stamkrogen hemma i Kiruna. Krögaren här jobbar sitt sista pass imorgon och flyttar sedan söderut, så man får passa på... Blir nog en sväng efter jobbet imorgon också. En annan i krogbranschen jag känner kom just förbi och bjöd på en whisky, så nu sitter jag här med en Laphroaig också. :)

Ska försöka att låta bli att se på film när jag kommer hem. Igår blev det första delen av Sagan om Ringen, extended version. Tänkte dra igenom alla tre, då det var rätt längesedan jag såg dem.
Det var bara det att när filmen var slut igår så somnade jag i fåtöljen och vaknade kl 6, så det har varit lite trött i ögat idag...

Sitter i stugan i Luleå Skärgård... röker en Diplomaticos habana och smuttar på ett litet glas Bowmore cask strength... Sämre kan man ha det.

Har tagit fredag idag torsdag istället. Blev precis uppringd av en trevlig man från Mindresearch som frågade om mina resvanor. Han blev ganska imponerad av min resemedvetenhet. En av frågorna var om jag hade flugit med Skyways de senaste 12 månaderna. Svarade att nej det har jag inte eftersom de gick i konkurs för mer än 12 månader sedan :) Undersökningen handlade främst om resor inom Sverige och Norden.

En annan av frågorna var om hur viktig själva flygresan var för hela resan. Svarade såklart att resan var en stor del av målet (Gärna i C/F :p )

Brukar aldrig svara på undersökningar via telefon, men gjorde ett undantag då undersökningen var om mitt favoritområde :p

I övrigt så bjuder helgen på jobb... Men på lördag är det BC.se Göteborgsträff som jag ser mycket fram emot!

Last edited:
Första fredagen efter semestern... trots semesterlugn på jobbet så har veckan ändå gått i bra tempo och det har känts helt ok att börja jobba igen :)

Toppen