Senaste nytt

Fredagstråden™

Hämtade ut min vita Macbook från verkstaden idag. Alltid kul att få batteriet utbytt till ett färskt, innan Apple Care går ut om ett par veckor. Blir ännu en gång förbannad på att skalet är fullt med repor. Detta är andra gången som det händer, och man har ingen större lust att lämna in den igen för att få skärmen utbytt. Antigen är det någon som inte tycker om mig, eller så vill någon få mig att köpa en ny dator...

Då startar vi fredagstråden för denna fredag, då det redan närmar sig lunchtid i denna del av världen. Ser fram emot att få komma hem efter en intensiv vecka, men har 12h i luften framför mig i monkey klass vilket jag inte ser fram emot, alltid lika jobbigt efter att ha rest i business för ett par veckor sen (privat resa med frun). Tiden tenderar att gå fortare när man får något annat än en papplåda med mat, vin i plastmugg och stolen framför sig i ansiktet.

Sitter på kontoret och ska väl gå hem nu. Det suger att inte kunna vara med gänget som är i Göteborg nu, men sånt är livet.
Hoppas ni får en bra dag/helg.
Vi gjorde fredag igår och gick på krogen och åt australiensisk Wagyubiff med portvinssås, vit-tryffelsmör och potatisgratäng. Blev en del dryckjom till också. Så ikväll blir det nog ganska lugna puckar.

Sitter med en kollega i Austrian Star Gold loungen på F-piren i Wien och väntar på OS 317 till ARN. Lämnade Bratislava tidigare i eftermiddag. Det har varit 20-25 grader och sol nu i slutet av veckan, så det känns lite surt att behöva lämna sommarvärmen och bli nergraderad till Svensk vårvärme :) Nåja, det blir iaf sol till helgen.

AAhhhhhrrrrggghhhh:mad: SQ har gjort en equipment change på SIN-MNL på mitt resedatum i Juli:mad: Ingen first, "bara" business. Nu finns det ingen anledning att spendera 10 h i Manilla:( Nu blir det till att fundera och söka runt lite. Kommer säkert ngn fundering i USDM-tråden angående ändringar.

Fantastiskt söndag med fint väder!
Nu har dock ansiktet fått nog av solen, så jag gick nyss in och slog på tv:n. För den som vill se en vacker tågfärd rekommenderas "Nordlandsbanen Live" på Kunskapskanalen. Fantastiskt norskt tåg från syd till norr som passerar de vackraste av landskap. Programmet började redan kl 10.00 och håller på till 19.55! (nästan 10h!!!). Ganska seg konversation genom programmet, men för den som har ont i huvudet efter en trevlig Lördag.... :)
Kunskapskanalen | SVT Play

Toppen