Senaste nytt

Fredagstråden™

Fredagstråden™

I dag bär det i väg till MNL. Åker med TG 961 i business från ARN 13.40. Har kollat att det är HS-TGK så det blir bra1:a class stol. Ner till BKK. Skall även kolla "vårt" bord i loungen på ARN

Äntligen fredag!

Dagis ringde igår och berättade att vår dotter har feber - precis som i SAS reklamen. Jag hade precis kommit innanför dörren och hade skorna på mig, imponerande snabb upphämtning tyckte personalen (under 90 sekunder från dörr till dörr).

Idag är man hemma och VAB:ar för första gången, vuxenpoäng! Mysigt att vara med lilltjejen men lite lätt frustrerande när man har ett antal viktiga samtal inbokade och har ett par saker som bör fixas idag. Väldigt trist att sitta framför datorn helt tyst tycker lilltjejen :)

Trevlig helg på er alla!

Den här veckan har gått på tok för fort. Jag har massor av saker jag behöver fixa innan nästa vecka som är fylld med kundbesök och mässa i stockholm.

I helgen ska det funderas på semesterplaner. Måste försöka hitta på något skoj till sommaren, som inte kostar skjortan - det finns ju lite gränser för vad man lägger på en semester ändå. Men först ska det bli fredags whisky i eftermiddag!

Fick bekräftat att vårt bidrag är accepterat för en konferens i Bangalore i slutet av juni. Så nu får man intensifiera att med att optimera resan mellan BKK-BLR:D Varför BKK-BLR? Lyckades tima konferesen med min "USDM-resa". Under normala omständigheter hade Malaysian varit det givna valet, men nu planerar jag en soft landing på BAEC, så nu öppnas nya möjligheter:p

Fick bekräftat att vårt bidrag är accepterat för en konferens i Bangalore i slutet av juni. Så nu får man intensifiera att med att optimera resan mellan BKK-BLR:D Varför BKK-BLR? Lyckades tima konferesen med min "USDM-resa". Under normala omständigheter hade Malaysian varit det givna valet, men nu planerar jag en soft landing på BAEC, så nu öppnas nya möjligheter:p

Agent roulette med USDM? ;) (40.000 US miles för t/r i First inom Sydostasien där Indien också ingår)

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Jag börjar fundera på om det här inte blir helgen då Dr. Miles passerar 10k inlägg..? Undrar hur han ska fira detta, blir inlägg 10000 en extra bra deal-post kanske?

Vad säger doktorn, kliar det i fingrarna?

Jag börjar fundera på om det här inte blir helgen då Dr. Miles passerar 10k inlägg..? Undrar hur han ska fira detta, blir inlägg 10000 en extra bra deal-post kanske?

Vad säger doktorn, kliar det i fingrarna?

Jag kan inte lova att jag kommer att hålla en ny tävling som motsvarar mitt 5.000:e inlägg firande. ;)

Mina bmi miles är konverterade till mindre värda BAEC avios numera.
För 37.500 bmi miles kunde jag skicka Magino till Brasilien/Argentina via USA och Sydafrika i Business class.
Med 37.500 avios kan jag inte skicka någon till Dubai t/r, inte ens i Economy class.

Toppen