Senaste nytt

Fredagstråden™

Lite sent nu, men det har varit en hektisk fredag. Kunderna börjar så smått dra igång sin verksamhet igen och det märks... Är i princip den ende som jobbat idag på firman, så jag har fått ta all support som kommit in.

Kvällen har ägnats åt att skruva ihop min nya filserver, så nu ska den bara syncas upp och sedan skruvas in i racket. Sedan har jag 12TB ny och fin disk att fylla. Och när jag syncat över data från den gamla servern får jag 5TB till därifrån.. ;)

Sitter och tar en Dry Martini i baren på Radisson Waterfront. Har lyckats sova bort hela dagen. Åt frukost/lunch på rummet vid 12 och sedan sov jag tills det var dags för middag kl 22. Fick i alla fall valuta för rummet... Mestadels ska man ju upp tidigt och kommer inte tillbaka förrän sena natta.
Känns ju konstigt att BÖRJA en resa till andra sidan bollen med jetlag... :confused:
Eller så går jag redan på australiensisk tid.
Hursomhelst så känns det bra att ha dessa vilodagar innan långresandet börjar. Hade ju varit lite trist att vara heldäckad på NH-flighten.

Jag är på Waterfront nu... :)
Uppgraderad till Businessrum, sen utcheckning kl 18 på söndag. Gratis frukost på rummet till kl 12 uppskattas också.
Senaste modellen av Nespressomaskinen har de här också.

Intressant. Antar att riktiga CCG (såvida du inte är Concierge till och med) får upgrades till Business Class rum. Jag fick i alla fall sen utcheckning till klockan 16 som kom väl till hands.

Intressant. Antar att riktiga CCG (såvida du inte är Concierge till och med) får upgrades till Business Class rum. Jag fick i alla fall sen utcheckning till klockan 16 som kom väl till hands.

Hm, ja jag är ju faktiskt "riktig" CCG nu. Hade ju 22 stays under året som CCG via EBG. Bodde där i somras på två betalda nätter, men ingen uppgradering då. När jag checkade in sa hon "denna gång uppgraderas du till BC-rum". Fri frukost på rummet var ju en nice förmån. Dock hade de missat min i morse, så jag ringde ner vid 12.30 och de bad så mycket om ursäkt och fixade en frukost.

Nu är jag för förstan gången på Radisson Blu Edwardian Heathrow, som recenserats här på forumet.
Blev uppgraderad till de Luxerum. Fint rum lite högre upp i huset.
Sitter i baren med en pint nu. Fick sen utcheckning till kl 15. Blir lagom att dra mig mot flygplatsen då. Vill inte stressa innan NH-flighten.
Lite roligt med utsikten dock: Bytte Stockholms stadshus mot Mackedonken.... :p

Nu är det nedräkning till ombordstigning på NH 202 LHR-NRT.
Vi verkar bli 4 pax i F idag. I den här lilla miniloungen i loungen på Heathrow så är det jag och vad som ser ut att vara tre japanska affärsmän.

Framme i Sydney! Sov som en stock från BKK från det att middagen var äten tills det var dags för frukost.
Rätt så fullt i F-kabinen ca 7 pers tror jag vi var.
Nu sitter jag och väntar på mitt rum på ett lite enklare hotell nära flygplatsen. Vidare imorgon kl 09:20 med LAN till AKL och sedan till WLG och DUD med NZ. It's a big world... ;)

Ja, då var det ju fredag och nästan en vecka sedan jag började min resa hit ner...
Installerat mig i Dunedin sedan ett par timmar. Ska stanna här i fem dagar nu. Har just tagit en bit mat och några kalla öl på en uteservering vid Octagon, torget i stan. Inte jättevarmt just nu. Alla studenter har sommarlov nu, så det är nog lite lugnare ute än under terminerna.

Finns det ingen site där man kan blanda business och economy, har letat både hos flygbolag och nätresebyråer, verkar som det inte går att söka efter det hos någon.

Toppen