Senaste nytt

Fredagstråden™

Nu är det fredag i PVG! Idag efter jobbet ska jag göra stor research om hur jag bäst ska slösa bort mina snart utgående EB-poäng! :rolleyes:

Berättade för tjejen igår att jag måste göra av med dem innan de går ut. Inga problem sa hon, bara att använda när som helst ju.
NEJ utbrast jag i förtvivlan!!! Man ska maximera!!!! :cool:

Efter det sa hon inget mer...

Idag tåg till Chengdu för några timmars jobb och för att möta upp familj som kommer på besök från Sverige. Pandaparken står på schemat innan vi åker tillbaka till Chongqing på söndag. Reguljärflyg slutade gå när tåget, som tar två timmar, började gå för ett par år sedan. Jag kollade ifall det fanns några privata flygmöjligheter, står en del små jets på CKG, men hittade inget. Tåg funkar nog det med. :)

Använder för första gången mitt statusmatchade Priority Club Platinum, vi får se vad Holiday Inn erbjuder.

Trevlig helg alla!

Jag flyger SAS Stockholm-Köpenhamn på fredagseftermiddagen för att sedan ta mig vidare med tåg till Helsingborg där jag ska delta på ett årsmöte för ett ungdomsförbund under helgen. Det blir väl lite loungehäng på Arlanda innan flighten skulle jag väl kunna tro. :)

Reguljärflyg slutade gå när tåget, som tar två timmar, började gå för ett par år sedan. Jag kollade ifall det fanns några privata flygmöjligheter, står en del små jets på CKG, men hittade inget. Tåg funkar nog det med. :)Trevlig helg alla!

Åkte just den sträckan för ganska exakt två år sedan, Chengdu-Chongqing, och tyckte det var helt ok. Sedan var ju stationerna lite mera kaotiska än Gbg C:D

Tråkig utveckling med AZ inrikes.... Det blir svårare och svårare att motivera att åka från Bergamo (där jag bor) till Milano för att ta AZ inrikes.

Ofta ligger priserna på 1500-2000kr inrikes på AZ, och man får en kaffe.... Hjälper ju inte att jag bara flyger Star Alliance annars, så ingen fördel med poängintjäningen heller.

Bor 2km från Bergamos flygplats. Snart kommer jag nog fundera på att ta Ryan inrikes... (nu svär jag i kyrkan :D) Har hittils vägrat stödja bolaget, men 1500kr prisskillnad för en kaffe... på 40min-1h flygning börjar kännas lite surt :p

Jag har lyckats hitta hyfsat billiga biljetter mellan Palermo och Milano ca 50 Euro direkt och runt 80 via FCO, men då har jag iofs bokat ett par månader i förväg. Men jag förstår om du bor 2 km från BGY att det "sura äpplet" närmar sig:(

Nytt år i Thailand och Sankrong festivaldags... Rätt festlig festival där alla blir som barn och får kasta atten på varandra- hur mycket du vill... Men, det gäller att se upp för det stygga vattnet, traditionen bjuder att man även får blanda mjöl i vattnet. Så, i dag hamnar mobil, pengar osv i plastpåse i fickan men skall ut på stan laddad med stort vattenvapen... Skönt att få vara lite barnslig! Sedan hem med ankomst tisdag ASrN och veckan ser ut så här

HKT-BKK-ARN
ARN-LHR-ARN
ARN-CDG-ARN

Är nu bara ca 8 timmar kvar innan flyget går från MNL via BKK hem till ARN.
Ska ta sista doppet i poolen här är redan ca 30 grader varmt.
Sedan blir det som sagt många timmar på flyg.
MNL-BKK i C klass och BKK-ARN i economy extra d.v.s U klass

Kommande vecka ser ut enligt följande
ARN-AGH-ARN
ARN-MMX-ARN
ARN-LLA-ARN

Trevlig helg på er alla

Fredagen den 13:e... Morgon... Vaken... Ännu... Sitter och lyssnar på kontemplativ musik.
Skjutsade flickvännen till fakirflyget vid 06:30 på torsdag morgon. Hon ska vara i Göteborg till tisdag.
Har inget på min schemalagda arbetstid under fredagen, så jag har jobbat in den tiden. Ska till Narvik på logemöte till kvällen, så det blir att åka vid 15-tiden. Lär inte vara tillbaka förrän sena natten.
Fick under torsdagen mailledes veta att en kollega och logebroder gått bort efter en tids sjukdom, inte ens fyllda 36. Vi hade nyligen talat om att han skulle komma upp till mig för ett jobb och trevlig samvaro, så detta kom som en chock. Vi har inte setts på kanske 5 år och jag hade verkligen ingen aning om något sjukdomstillstånd.
Man får onekligen perspektiv på saker och ting när sådant här inträffar. Och jag har ett flertal bekanta i min ålder som nyligen drabbats av allvarliga sjukdomar, som dels klarat av det och som dels inte vet hur det blir.
Det gäller onekligen att ta vara på den tid man har!

Toppen