Senaste nytt

Fredagstråden™

Jag tjuvstartar helgen med att gå på semester som av en slump (?) råkar infalla när folk hemma i Sverige har påskledigt...
Sitter i Sakura Lounge på HND just nu och väntar på JL 80 som är 2 timmar försenat. Ska väl så småningom få komma ombord och prova klass C för andra gången :cool:

Vad är ett pratrinurmmedremskap, fråga dottern, 7,5 år, när jag förklarade för min måttligt intresserade fru att de ska bli kul och se om Accor Platinum ger något extra vid kvällen övernattning på LIN. Sedan började jag så smått inviga dottern i bonusprogram för hotell och flyg:)

Har precis satt upp mina nya köksluckor som tllverkades förra sommaren och sedan varit på lackering i 6 månader. Tänk så det kan gå när man aldrig är hemma och hinner stöta på... Killen jag anlitat hade börjat fundera på om jag någonsin skulle höra av mig och hämta luckorna.

Men nu sitter de iallafall uppe och snyggt blev det. 7 vanliga luckor, 3 höga och 2 "special". Det hade förståss varit enklare att köpa dem direkt på IKEA, men IKEA envisas med att bara ha standardmått från modern tid, så när man har gamla skåp och inte orkar byta stommarna så är själv bäste dräng.

Resten av helgen blir det till att ta det lungt och spela lite WoW.

Man måste inviga barnen i frequentflyermystiken tidigt ! Min snart 11-åriga dotter
älskar BA:s Galleries Lounges även om det bara är Pappa som får champagne..

Klarblå himmel och strålande sol i Jämtland. Minus nio grader imorse men nu är det strax under nollstrecket. Dottern superglad att jag är hemma igen. En toppenfredag!

Vad är ett pratrinurmmedremskap, fråga dottern, 7,5 år, när jag förklarade för min måttligt intresserade fru att de ska bli kul och se om Accor Platinum ger något extra vid kvällen övernattning på LIN. Sedan började jag så smått inviga dottern i bonusprogram för hotell och flyg:)

Berätta gärna vad "Pratrinurmmedremskap" gav för utdelning!!!

Berätta gärna vad "Pratrinurmmedremskap" gav för utdelning!!!

"Pratrinurmmedremskapet" i LeClub (fd A-Club) gav inte ett smack på Novotel, LIN. Frågade iofs inte om en upgrade. Men misstänker att man inte blir uppgraderad i första hand om man är två vuxna och två barn:confused:

Fö kan jag konstatera att "biscotti ó salatini" inte längre finns på AZ inrikes. Vatten, kaffe, eller te hade man att välja på:(

Tog ikväll tjänstebilen upp till Abisko då jag ska vara här och jobba under helgen. Fick dock överlåta körningen åt flickvännen, då en alltför påtaglig trötthet trängde sig på. Därefter sov jag och vaknade vid 19-tiden, precis när vi var framme vid bommen vid den enskilda vägen ner mot stugorna. De flesta var redan på plats och vi inmundigade ripmiddag med vin och andra tillbehör. En och annan whisky slank ner efteråt till kaffet. Avslutade just med en rejäl bastu och någon pilsner. Imorgon väntar en skön sovmorgon innan det bär av till Björkliden på jobb vid 14-tiden.

"Pratrinurmmedremskapet" i LeClub (fd A-Club) gav inte ett smack på Novotel, LIN. Frågade iofs inte om en upgrade. Men misstänker att man inte blir uppgraderad i första hand om man är två vuxna och två barn:confused:

Fö kan jag konstatera att "biscotti ó salatini" inte längre finns på AZ inrikes. Vatten, kaffe, eller te hade man att välja på:(

Tråkig utveckling med AZ inrikes.... Det blir svårare och svårare att motivera att åka från Bergamo (där jag bor) till Milano för att ta AZ inrikes.

Ofta ligger priserna på 1500-2000kr inrikes på AZ, och man får en kaffe.... Hjälper ju inte att jag bara flyger Star Alliance annars, så ingen fördel med poängintjäningen heller.

Bor 2km från Bergamos flygplats. Snart kommer jag nog fundera på att ta Ryan inrikes... (nu svär jag i kyrkan :D) Har hittils vägrat stödja bolaget, men 1500kr prisskillnad för en kaffe... på 40min-1h flygning börjar kännas lite surt :p

Fredagstråden™

Njuter av livet på kho pangan liggandes i en solstol på Santhiya resort där vi har en villa med egen pool. Samtidigt vill jag önska er alla en glad påsk!

Toppen