Senaste nytt

Fredagstråden™

@Magnus_K Om du gillar den XO:n är det läge att prova Paradis! Min är numera tom. :(
ImageUploadedByTapatalk1443823920.100694.jpg

@telelina jag såg din kråka i gästboken på CPH!
Kom att tänka på att jag inte lagt upp några matbilder så här kommer helgens meny. Jag skickar några bilder sedan!

Meny - 2015-10-03

Moment 0
Apertif
Moment 1
Carles Mignon Brut Premium Reserve
Moment 2
(hemlagad från scratch) Foie Gras på franskt surdegsbröd, karamelliserad rödlök samt nötter
Castelnau de Suduiraut 2010 + Moment 1.
Moment 3
Roulader av lax och pepparrot
Stoneleigh Riesling 2014
Moment 4
Älgstek, rönnbärsgelé med sås av enbär samt rostade rotfrukter.
Barolo Albe G.D. Varja 2010
Moment 5
Tre sorters ostar, kex och hemgjord 'klegg' (päron, ingefära)
Domaine Pouderoux 2012
Moment 6
Créme brûlée
Blandy’s Colheita Malmsay 2006
Moment 7
Kaffe normal - för den som inte vet det, så finns kaffe i tre former, se spoiler.

Kaffe basal - kaffe, vatten men utan cognac.
Kaffe normal - kaffe, vatten och cognac.
Kaffe special - bara cognac.

Kaffe normal är standardutförandet, vill man ha någon annan variant får man säga till. Det vill säga att du måste vara redo att slita fram hela arsenalen varje gång någon säger att de vill ha kaffe.

Försenade fredagshälsningar från Frankfurt, vån38 på Marriott.

Attachments

• PicsArt_10-02-09.41.56.jpg
    PicsArt_10-02-09.41.56.jpg
    41,8 KB · Visningar: 157
@telelina
Moment 7
Kaffe normal - för den som inte vet det, så finns kaffe i tre former, se spoiler.

Kaffe basal - kaffe, vatten men utan cognac.
Kaffe normal - kaffe, vatten och cognac.
Kaffe special - bara cognac.

Kaffe normal är standardutförandet, vill man ha någon annan variant får man säga till. Det vill säga att du måste vara redo att slita fram hela arsenalen varje gång någon säger att de vill ha kaffe.

Har du månne blandat ihop Moment 7 med Kosken Viina ?
- Med vatten
- Till vatten
- Som vatten
:)

Annars såg det ruskigt mumsigt ut....

På Stockholms öl och whiskey mässa. killen som står bakom költur är en av mina bästa vänner så det är rätt så kul att se honom här

Attachments

• IMG_20151003_182334.jpg
    IMG_20151003_182334.jpg
    86,9 KB · Visningar: 125
Vet inte om det kvalificerar som fredag - men det är ju fredag i Sverige i alla fall!

Kom precis till mitt hotell i USA efter trafikstockning och taxichaffis som körde världens omväg till hotellet - slutade med att jag fick påpeka att han kört några avfarter för långt, trots att jag aldrig varit i denna stad (eller på detta hotell)! Blev ingen dricks där inte...

Vet inte om det kvalificerar som fredag - men det är ju fredag i Sverige i alla fall!
Det är lugnt... du är förlåten. ;)

Själv sitter jag vid köksbordet och jobbar. ELler ja, jag borde jobba och inte smita in här. Ska hålla en presentation imorgon, viket är lugnt, men jag hade glömt bort (läs: förträngt) att jag lovat att skriva ett designdokument på ett projekt vi ska köra, som också ska presenteras imorgon förmiddag. Så nu sitter man vid köksbordet och maskar...

Sitter i stugan på båtklubben och vaktar så inga tjyvar försöker norpa saker. Äntligen sålt båten så detta blir ett minne blott i framtiden.
Ganska kallt och termometern är nere på nollan. På väg mot varmare breddgrader imorgon.

Ännu en fredag på Bali. Veckan har bjudit på skön och varm yoga, motorcykelturer på svindlande vägar, massage, bad, backgammon och cocktails och god mat. Och en massa Bintang såklart!

20151006_172954.jpg
20151007_093430.jpg

20151007_161601.jpg

Svårt det här med att lägga upp bilder via telefonen, hoppas ni hajar ändå!

Attachments

• 20151007_170001.jpg
    20151007_170001.jpg
    97,7 KB · Visningar: 123
Toppen