Senaste nytt

Fredagstråden™

Fredag igen, och denna veckan är den (äntligen) reserelaterad. Jag sitter nu på swebus direktbuss ut till Arlanda (fö förstår jag inte varför folk trängs på flygbussarna när swebus är billigare, har inga irriterande stopp på vägen, har internet ombord och oftast gott om plats, nu är det nog max 10 personer i bussen).
I år blir det julfirande på Algarvekusten, så jag ska åka Air Portugal till LIS och sedan vidare mot FAO. Ska bli första gången jag åker AP så det blir intressant. Jag har inga höga förväntningar, om det är ungefär samma klass som Spanair. Tyvärr åker jag också ekonomiklass...
Det ska bli skönt att slippa slasket i Sverige coh förhoppningsvis få lite sol.
God jul alla BC-medlemmar!

Ägnade dagen åt lite julshopping och allt för behövlig städning och utrensning av gamla möbler.
Sitter nu och tuggar mig igenom det sista administrativa på jobbet. Sedan ska jag ta någon form av helg! Det kommer bli en hel del jobb under helgerna, men inget som hindrar lite god julstämning på eftermiddag/kväll. Det blir att fira med flickvännens syskon och föräldrar.
Efter julhelgen får vi besök av en kurskamrat till flickvännen och det blir då dags att planera för årets nyårspartaj, som blir hemma hos oss.
God Jul!!!

Inledde julaftonen med att för första gången på snart tio år lyckas köra fast med tjänstehärken i uppförsbacken till kontoret. Skulle undvika en snöhög jag visste om, men fastnade då i en annan. Det hade blåst och drivit rätt mycket snö under dagen. Trots en del skottande så kom jag varken framåt eller bakåt. En förbipasserande såg det hela och kom till undsättning och drog loss mig med sin bil! Stort tack för det!!!

Fredag igen då...
Är på jobbet och avslutar det sista inför helgen. Sedan blir det till att blåsa rent min mobil och göra en total återställning och sedan roota om den. Alltihop la av igår, inklusive minneskortet, så det är bara att börja om från början. Det lär väl ta en stund, gissar jag... :(
Vi har besök över nyår och imorgon vankas det party med vänner hemma hos oss. :)

Gott Nytt År!

Både frugan och jag var utbytesstudenter med AFS ett år på gymnasiet. Nu har vi blitt så gamla att vi kan vara värdfamilj och föreningen ringde för ett par veckor sedan och undrade om vi kunde ta en som behövde byta familj. Således åkte frugan och jag idag och hämtade vår 17-åriga brasilianska utbytesstudent som ska bo hos oss till sommaren. Han är modeintresserad, hoppas han kan sköta min klädshopping som jag hatar. Ytterligare en grej jag gjort som lagt till X år på min mentala ålder.

Äntligen slut på en lite halvjobbig vecka. Började jobba igen efter ledigheten i tisdags, direkt efter hemkomst från NYC. Trots att vi sov på planet tar tidsomställningen ut sin rätt nu.

Kört hem från Umeå idag med familjen. Passade på att stanna till på ARN och kika på 225:an en sväng innan den sticker.

Är det fredag nu..? Eller kanske lördag...? Sitter i halvt koma tillstånd i Silverkris Business lounge på SIN och försöker att hålla mig vaken så att man kan få rätsida på jetlagen... tur att man har en spa-behandling inplanerad imorgon på Bali.

Det var visst fredag igår, men den sov jag bort. Har haft några självbeviljade klämdagar mellan allt jobb och lyckades vända på dygnet totalt. Just nu kör jag någon slags australiensisk tid...
Är hemma hos en god vän nu och i egenskap av läkare har han börjat kvällen med att skriva ut lite champagne och det lär nog inte stanna där. Nu vankas snart pizza tillagad på baksten i granit och lite australiensisk Shiraz till. Hoppas att det kan bli lite sömn i natt.

Helgerna är över och allt börjar återgå till det normala igen. Börjar nedräkningen till vintersemestern i Florida nu - 16 dagar kvar till avfärd!
Men först en sväng till Östersund i nästa vecka.

Toppen