Senaste nytt

Fredagstråden™

ImageUploadedByTapatalk1442592055.062980.jpg

Det bästa med loungen i Paris är att man är påväg hem igen.
Utsikten är okej men övrigt så skulle jag inte ens min värsta fiende äta torra ostmackor..

Hemma efter en kaosartat eftermiddag och forsta nagonsin totala felbokningen, bokade 22-24 NOV istallet for 22-24 SEP. Och upptackte det av en ren slump nar jag 5 timmar efter bokning skulle skriva ner exakta flygtider. Dessa SAS Plus biljetter ar nu avnokade och ersatta av skinande fina BA ET biljetter. Kopte hem en flaska Grants for att motivera om mig och sitter just med ett glas, inte konstigt jag bytte till BA. SAS ville ha 9000 Kr for en resa med kort varsel, BA halften. Jag likstaller BA ET med SAS Plus - SAS Plus battre pga ombokningen, BA ET battre pa resten.

Ah, GF here I come!
Se det såhär; vi här älskar ju att boka resor och nu fick du utföra den trevliga akten två ggr idag :D

Spenderar helgen i Helsingfors för 'cornflakes' Hilton Gold challenge. Befinner mig på Hilton strand men det är under renovering så det känns mer som en byggarbetsplats än ett hotell. Personalen är i alla fall trevlig så man ska inte klaga.

Ägnat kvällen åt att väga upp lite av varje.
Kalifältspat
Krita
Kvarts
Zinkoxid
Dolomit
Kaolin
Och slutligen den numera svindyra tennoxiden.
Mat inhandlad på vägen hem och nu ska roddas käk.
Veckans mat har bestått av helstekt oxfilé med kantarellgräddsås.
Så fredagsmiddagen får bli stekt mortadellakorv och ägg. ;-)

Eller Västerbottensostsufflé med löjrom och créme fraiche.

Hm... Svårt val. ;-)

Ägnat kvällen åt att väga upp lite av varje.
Kalifältspat
Krita
Kvarts
Zinkoxid
Dolomit
Kaolin
Och slutligen den numera svindyra tennoxiden.
Mat inhandlad på vägen hem och nu ska roddas käk.
Veckans mat har bestått av helstekt oxfilé med kantarellgräddsås.
Så fredagsmiddagen får bli stekt mortadellakorv och ägg. ;-)

Eller Västerbottensostsufflé med löjrom och créme fraiche.

Hm... Svårt val. ;-)
Löjrom är alltid rätt!!

Toppen