Senaste nytt

Fredagstråden™

Här är man gräsänkling till imorgon...
Tänk om man skulle ta och skita i att göra ingenting för ett tag och gå de knappa 30 metrarna för att äta en god pizza och därefter gå inte så många meter till, upp till Bishops Arms för ett par öl och därefter gå den lite längre (beroende på formen, då) vägen hem... ;) :)

Kiruna.JPG

Här är man gräsänkling till imorgon...
Tänk om man skulle ta och skita i att göra ingenting för ett tag och gå de knappa 30 metrarna för att äta en god pizza och därefter gå inte så många meter till, upp till Bishops Arms för ett par öl och därefter gå den lite längre (beroende på formen, då) vägen hem... ;) :)

Det är alltid kortare om man går rakt. Synd att jag inte såg detta tidigare så hade jag kanske kunnat göra dig sällskap :)

Det är ett otyg det där, att vägen hem ska vara så minst tre gånger så lång jämt.

Själv sitter jag och laddar (läses som: har ångest) för att gå upp i ottan igen för morgondagens "T/R run".
Som denna gången blir till Venedig, faktiskt till och med inkluderande övernattning.

Det är alltid kortare om man går rakt. Synd att jag inte såg detta tidigare så hade jag kanske kunnat göra dig sällskap :)

Blev ingen pizza - alldeles fullbokat idag av karateklubb, studenter (mösspåtagning idag) mm...
Fick bli en god burgare på Landströms Kök och Bar 50 meter ytterligare istället. :)
Då är det kortare till Bishops sedan... ;-)

Blev ingen pizza - alldeles fullbokat idag av karateklubb, studenter (mösspåtagning idag) mm...
Fick bli en god burgare på Landströms Kök och Bar 50 meter ytterligare istället. :)
Då är det kortare till Bishops sedan... ;-)

Äta på Landströms när man kan äta på Bishop! Herregud!! :D

Jaha, nu har fredag blivit Lördag tom. Jag roade mig med att försöka hitta våran landning i SFO 30/4 med SK935 och när v fick göra Go Around på Live Atc men det enda jag kan hitta just är att tornet begär go around ca 2 min in i http://archive-server.liveatc.net/ksfo/KSFO-Twr2-Apr-30-2014-2130Z.mp3 Någon mer information om varför och så hittar jag inte..

Såg även http://www.nbcbayarea.com/investiga...ounds-Point-to-Safety-Concerns-245438381.html från tidigare i år om att det är 1-2 plan som gör go around på SFO varje dag. Verkar vanligare att internationella plan får göra det dock.

Last edited:
Jag erkänner - det var jag som gjorde det... ;)

Club Carlson som är lite roliga. Fick detta när jag var på deras webbsida. :)

Attachments

• Screenshot_2014-05-25-20-46-02.png
    Screenshot_2014-05-25-20-46-02.png
    44,6 KB · Visningar: 344
Årets första öl utomhus i Kiruna in progress!
Camp Ripan = fail, Café Rost (Folkets Hus) = fail, Scandic Solsidan = check! På det sistnämnda hade de lyckats få ut några stolar och bord i alla fall. De andra lär ju inte få upp sitt förrän till nästa vecka, och då kanske det är vinter igen... ;) Till helgen utlovas fortsatt fint väder!
Nästan ingen vind och solen värmer på bra nu. :)
Strupen svalkas med en kall Cruzcampo.

Det råkade bli fredag tidigt den här veckan!

Gammal kollega smsade och frågade om jag inte skulle komma till Berlin på något jippo i morgon, tre timmar senare är jag på Arlanda och peppar för ett kalas i en av mina favoritstäder. Tyvärr verkar vädret vara lika trist som i Sthlm.

Toppen