Senaste nytt

Fredagstråden™

Precis hemkommen från en trevlig middag hos grannarna. Berättade om mitt intresse med medvetet resande och då blev de intresserade. De planerade att åka till Kroatien i sommar med hela familjen. De gav mig i uppdrag att hitta billiga biljetter. Vipps hittade jag biljetter med Sas som gjorde att de kunde spara 5000 kr! Tipsade även om BC.se

I övrigt bjuder helgen på trädgårdsarbete och lite arbete i stadens tjänst på natten till söndag. Försöker att hushålla med mina inlägg då jag närmar mig de magiska 1000. Planen är att fira med en liten reserapport.

Trivs för övrigt mycket bra på min nya tjänst. Mottog en splitter ny arbetsbåt i veckan som är precis så robust och välbyggd som krävs för jobbet :cool:

Bokade denna härliga fredag en resa för mig et Madame i sas plus till Prag. Samt fick bra pris på Mgallery i gamla stan,
Helgen bjuder i övrigt på långjour, endast kul när lönen kommer.
Trevlig helg kära BCare.

Hälsningar från Millenium Hilton. Trettiosjätte våningen står sig slätt mot skrapan mittemot.

image.jpg

Kul att få se några av er i fredags på Elverket, även om det för min del blev ett ganska kort besök.

Helgen har varit fullt av annat och just nu handlar det om en träningsvärk som inte är av denna världen. Kan knappt gå och värst är det med trappor och nedförsbackar som är en ren plåga. Men det får det vara värt! :)

Efter två tidigare anmälningar som sket sig pga skador och sjukdomar kändes det obeskrivbart att få springa i mål inne på ett fullt Stadion och ramla ihop i ett hörn. Även om tiden knappast är något att skryta med är jag kolossalt nöjd med min insats, en helt galen kraftansträngning. Någon fler här som var ute igår?

IMG_8298.jpg

Sitter utomhus i ett soligt Kiruna! Värmen kom åter denna vecka.
Insåg också att skatteåterbäringen landat på kontot idag, så återhållsamheten fick vika åt sidan.
Sitter på Camp Ripans uteservering med utsikt över Luossavaara och det är vindstilla. Temperaturen har hållit sig runt +23 men nu börjar det gå ner.
Efter ett par öl från Gotlands blev det läge för middag och valet föll på oxfilé. Tryffelaiolin till var inte dum!
I glaset idel spanskt - Cava samt rött från Priorat.

Attachments

• ForumRunner_20140603_215208.png
    ForumRunner_20140603_215208.png
    {memory} MB · Visningar: 325
  • ForumRunner_20140603_215323.png
    ForumRunner_20140603_215323.png
    {memory} MB · Visningar: 338
Gick förbi den kinesiska turistbutiken på Malmskillnadsgatan i Stockholm som har fokus på att sälja schweiziska produkter (!) och renskinn.

I fönstret hade de en Rimowa-väska med deras "bagagetag" - tänkte instinktivt på att det var en spännande routing som hittats med hjälp av något trick-it tips - många miles blir det :)
14096hi.jpg

Semi tidlig weekend i denne uge, dansk nationaldagen, Grundlovsdag, idag - som altid er der dog masser at lave så ingen fridag her. Fredag-lørdag bliver det det et smut til Billund ( i bil....) hvor den står på to dages bukkejagt. Søndag-mandag i sommerhuset ved Lammhult, græsset slår jo ikke sig selv og laden forbliver ikke falu-rød uden lidt hjælp... God forlænget weekend til alle :)

Snabbt ut till landet (Sthlm Skärgård) och tillbaka imorgon eftermiddag eller kväll beroende på vädret. Lördag morgon blir det en tripp till Kalmar. Tar in på Best Western Kalmarsund ...

Semi tidlig weekend i denne uge, dansk nationaldagen, Grundlovsdag, idag - som altid er der dog masser at lave så ingen fridag her. Fredag-lørdag bliver det det et smut til Billund ( i bil....) hvor den står på to dages bukkejagt. Søndag-mandag i sommerhuset ved Lammhult, græsset slår jo ikke sig selv og laden forbliver ikke falu-rød uden lidt hjælp... God forlænget weekend til alle :)

Tar du KLM via Amsterdam till Växjö?

Har just hällt upp en GT och njuter av kvällssolen på balkongen. I morgon bär det av till Mantorp för att hålla ordning på folkvagnar (Bug Run fredag och lördag). Sedan blir det en sväng till Aten och tillbaka med en massa glada bc.se polare på söndag! KOmmer vara helt slut på söndag kväll :)

Toppen