Senaste nytt

Fredagstråden™

Jag njuter av att vara hemma och hämtar mig lite efter hemresan igår.
Pratade under resan med stolsgrannen.
Vi hade redan växlat några ord på flygbussen i söndags och därför kändes vi ju lite bekanta.

Det visade sig snart att han p.g.a. sin läggning spenderat dagarna i Barcelona för att testa klubbar som han inte ville experimentera med hemma i Stockholm.
Han hade dock varit lite turist och bl.a. åkt linbanan och tagit fantastiska bilder på staden från ovan. När han visade dessa fick han plötsligt hejda sig då det dök upp bilder från den speciella strand han också besökt.

Alltså, kunde snart konstatera att vi båda varit i samma stad men ändå inte!
Han hade även mycket information om olika gym i Stockholm och vad som gällde där beroende på vad man var ute efter.

Jag sa stopp efter ett tag. Jag fick lite mer information än jag önskade kände jag. Ha ha

Förutom det var flighten toppen. Det informerades om att en person med nötallergi fanns med på planet och det oroade mig då jag hade en påse öppnad med blandade nötter i min handväska. Informerade crew om det, vilka tackade för min visade hänsyn och sa att det borde vara ok, kvinnan med allergi hade också med sig spruta ifall hon trots allt skulle få ett anfall.
Jag fick hindra min stolsgranne att öppna den Toblerone han hade eftersom den innehåller nötter. Stewarden hörde detta och slängde då fram fyra små chokladbitar från vagnen som han visste inte innehöll nötter.
Fin gest tycker jag.

Vi var något försenade från BCN då det rådde oväder i Stockholm på väg ner men eftersom jag försågs med en märklig något intressant diskussion med stolsgrannen la jag aldrig märke till hur vi låg till i tid när vi landade.

Fredagen i övrigt ska ägnas åt att packa upp, tvätta och fixa nåt gott till kvällen att käka. Sen väntar ateljén i helgen.

Får besök här i Washington DC av min gamla inneboende från NYC och visa runt henne. Sedan blir det lite middag och takbarer som vanligt innan hon åker tillbaka igen imorgon. Strålande solsken denna morgon och det ser ut att bli 75F här idag.

Ha en trevlig helg
Man ved man har været i USA for længe når man begynder at tænke i Fahrenheit, Inches, MM/DD/YYYY osv... :p

Korrekt, jag börjar bli riktigt bra på huvudräkning dessutom när jag konverterar till Kilometer, Celcius etc

Kan säga att man lär sig lite snabbt rökan om grader från F till C med överslagsräkning. ta bort 32 grader, dela sen resultatet med 2 och slutligen lägg på typ 10% så blir det på ett ungefär rätt iaf :)

Att en mile är 1609 meter vet man ju men har inte lärt mig räkna om det på något snabbt sätt än...

Här vid SFO ska vi till skilnad från palmen vara kvar några dagar till innan det är dags för oss att åka hem på måndag vid 17. Idag blir det mot San Jose hållet och träffa lite andra man känner och sen dags att checka in på Radison Fishermans Warf ikväll för att bo där de sista 3 dagarna. Får väl hoppas på en uppgradering, jag är ju trots allt CCC så frukost får iaf jag, undra om Patrik med får det...

Idag är det minsann fredag igen! Har firat detta med att gå en ytterst ointressant kurs i hantering av upphittade grejer i Stockholms Lokaltrafik. Det enda bra med kursen var att den var mycket kort och jag fick sluta redan 11, inget ont som inte har nåt gott med sig ; )

Firar eftermiddagen med pluggande (tack och lov så är det slut snart!) och ska så småningom dra upp på Söder och dricka några välförtjänta kalla öl. Skål och trevlig helg, imorrn är det NIN på Hovet! :cool:

Helt ledig fredag (vädermässigt hade man ju kunnat önska sig en bättre dag). Jobbat 9-21 mån-tor (inte utan paus)....

Kl 17 ska jag möte upp några gamla studiekamrater för en AW. En del har jag inte sett, eller pratat med, på 5år - ska bli kul att få sig en redogörelse för vad de hunnit med :).

Idag är det minsann fredag igen! Har firat detta med att gå en ytterst ointressant kurs i hantering av upphittade grejer i Stockholms Lokaltrafik. Det enda bra med kursen var att den var mycket kort och jag fick sluta redan 11, inget ont som inte har nåt gott med sig ; )

Firar eftermiddagen med pluggande (tack och lov så är det slut snart!) och ska så småningom dra upp på Söder och dricka några välförtjänta kalla öl. Skål och trevlig helg, imorrn är det NIN på Hovet! :cool:

Jag och Senator skall också våga oss över till den sidan av stan ikväll utan skägg, sotarmössa, converse och fixie. Detta känns lite som urban exploration

Toppen