Senaste nytt

Fredagstråden™

Snart dags att checka ut för denna vecka, intressant arbetsdag när 97% av kontoret inte är på plats pga att vi flyttar till nya lokaler på måndag (allt skulle vara ihoppackat igår och folk ska jobba hemma idag). Vi är dock några som måste hålla ställningarna på plats ytterligare några dagar.

Dagens bild från en kollega
Lionel.jpg

Last edited:
Hemma igen igår kväll efter en riktigt bra resa till OZ/NZ med avresa juldagen. Massor av trevliga händelser och upplevelser, även om det mestadels handlade om att softa, dricka öl och allmänt bara vara. :)

Fick uppleva följande flyg/hotell/lounger, recensioner på några av dem dyker upp i helgen innan jag glömt hur det var.
* Lufthansa C intra europa (2x), Thai F long haul (A346 + B744), Air New Zealand C (777-300ER och 777-200), Qantas Y (4x 737), Air China F long haul (2x 777-300ER), SAS Plus (737)
* Intercontinental Sydney, Holiday Inn Auckland Airport, Crowne Plaza Auckland, Marriott Brisbane/Melbourne/Sydney, Marriott Resort Surfer's Paradise
* SAS lounge (GOT/LHR), LH Senator lounge (FRA, ZRH), TG First Class lounge/Royal Orchid SPA (BKK), NZ Koru Club (SYD x2, AKL), QF Club (SYD 2x, OOL, MEL), CA First Class lounge (PEK)

Vi får väl se ifall det känns meningsfullt att utöver recensioner skriva en reserapport också, hade tänkt en livetråd som ju är så poppis nuförtiden men insåg att jag inte skulle mäkta med att hålla vettigt med liv i den.

Kändes ganska lagom att köra en-dagars arbetsvecka, kanske skulle prova det fler gånger. :)

Trevlig helg!

Idag är det fredag på rätt dag :)
För att summera veckan: att bli rökdykare, rökdykarledare o avancerad släckledare är INTE lätt, men jag är stolt över mig själv, jag fixade det!
Nu bara ett ARPA-labb kvar o sen köra tillbaka till Stockholm. Helg, jag vill ha helg!

Sitter på kontoret i Shanghai och funderar på om jag ska ta en kaffe till eller göra helg och åka o checka in på mitt nästa hotell. Hemresa bär av på söndag med SAS, så man är hemma runt 22:30 lokal tid i Sverige skulle jag tro. Ikväll blir det middag med lite kollegor, men sen blir det nog en tidig kväll. Var ute och partajade till 4:30 i morse, så man är lite trött i mössan idag...

Ha en trevlig fredag allihopa! :)

För att summera veckan: att bli rökdykare, rökdykarledare o avancerad släckledare är INTE lätt, men jag är stolt över mig själv, jag fixade det!
Nu bara ett ARPA-labb kvar o sen köra tillbaka till Stockholm. Helg, jag vill ha helg!

Kurs block 2 denna vecka med avslutande tenta. Lite avkoppling en av kvällarna i deras spa gjorde gott.

image.jpgimage.jpg

I helgen ska jag jobba inför kommande mässor.

Äntligen påväg hem efter en vecka i byråkratinshögborg Bryssel. Hoppas på en lugn hemresa och en helg tillsammans med familjen för att fira min sons 23 årdag. Just nu i SAS loungen BRU.

Rökdykning är otroligt påfrestande. Skall du bli brandman/kvinna?

Tillbaka i Tokyo efter en HELT fantastisk flygning med Cathay Pacific i First. Var aningen besviken över markservicen på Hong Kongs flygplats. Ingen fasttrack varken i security eller passkontroll, lounge som delas med statuspassagerare (90% var AA EXP vilket gjorde att loungen kändes väldigt fullsatt vid rusningstid), och ingen extra prioritering vid boarding (minst 100 personer i priority kön och gate personalen vägrade låta mig passera före).

Cathay gjorde däremot upp för det i luften där de erbjöd en näst intill perfekt upplevelse. Tillskillnad från SQ var servicen mer avslappnad och personlig, men med samma nivå av professionalism. Valde den japanska Kaiseki måltiden, som trots utgångspunkten smakade väldigt bra. Känner mig lite besviken att jag inte hoppade på USDM tåget, men grattis till er som har bunkrat upp poäng där! :)

Blir tufft att flyga tillbaka till Sverige imorgon i Coach, men jag har åtminstone ett par långresor i Business att se fram emot under kommande månader.

Tillbaka i Tokyo efter en HELT fantastisk flygning med Cathay Pacific i First. Var aningen besviken över markservicen på Hong Kongs flygplats. Ingen fasttrack varken i security eller passkontroll, lounge som delas med statuspassagerare (90% var AA EXP vilket gjorde att loungen kändes väldigt fullsatt vid rusningstid), och ingen extra prioritering vid boarding (minst 100 personer i priority kön och gate personalen vägrade låta mig passera före).

Cathay gjorde däremot upp för det i luften där de erbjöd en näst intill perfekt upplevelse. Tillskillnad från SQ var servicen mer avslappnad och personlig, men med samma nivå av professionalism. Valde den japanska Kaiseki måltiden, som trots utgångspunkten smakade väldigt bra. Känner mig lite besviken att jag inte hoppade på USDM tåget, men grattis till er som har bunkrat upp poäng där! :)

Blir tufft att flyga tillbaka till Sverige imorgon i Coach, men jag har åtminstone ett par långresor i Business att se fram emot under kommande månader.

Låter inte tokigt! Nya avatar från flygningen?

Toppen