Senaste nytt

Fredagstråden™

Packar inför måndagens resa. Att få plats med två veckors packning i min 50cm trolley är ett konststycke, men fullt genomförbart :)

Då det är westbound flygningar så väljer jag alltid K-sidan, då solen inte ligger på och värmer ;)
Samme her: jeg vælger altid vindue men VÆK fra solen på dagflyvninger. Hvis afgang er tæt på solnedgang vælger jeg dog solsiden for at få chancen for en smuk solnedgang. Ligesom morgen: her vælger jeg ofte solopgangssiden, hvis flyet lander kort tid herefter. Nat flyvninger: altid gangsæde (mindre støj, mindre vind, nemmere adgang til service (in and out!)

Har varit en trevlig fredag i Tokyo. Flygningen hit med Japan Airlines hade inte mer än 30 passagerare ombord. 4st i Business och ett 20-tal i Economy. Kunde utan problem lägga mig på 4-sätena i mittenraden och sova. För övrigt imponerande service för att vara Economy Class. 5 rätters middag (2 förrätter, sallad, soppa, varmrätt, frukt och efterrätt) och mycket trevlig besättning. 787:an var ett trevligt flygplan, men jag upplevde kabinen som allt för bullrig. I alla fall för mig som satt i bakre kabinen. Lyckligtvis hjälpte mina QC15, men det är inte så bekvämt att ha dem på när man sover.

Fredagen har ägnats åt sightseeing, got mat och Shopping. Inhandlade en "murse" idag, väldigt praktisk när man flyger. Eller hur sembl? ;)

Just det! Det är ju fredag idag! Det snöar lite utanför fönstret så att jag blir glad i själen, hoppas det kommer igång ordentligt snart! Slutar 14.30 så eftermiddan/kvällen ska tillbringas med Mr Sofia på stan, och kommer med största sannolikhet att avslutas på en pub, engelsmän ;) Trevligt ska det bli i alla fall!

I övrigt är jag glad att Mr Sofia kom hem ordentligt även om han klagade på att flygvärdinnans bak (!) på SAS-flighten från FRA var så stor att hon hela tiden bumpade in i samtliga passagerare på båda sidorna om gången. Stackars kvinna!
LH i Y SIN-FRA tycks ha varit ok, dock med lång svarstid på knapptryckningarna när man ville nåt och inte kände för att klättra över två sovande med(mot?)passagerare...

Då har vi avnjutit en frukost på Mariott på St Kitts och det känns som att vi är de enda skandinaver här vilket är underbart.
Senator har kört med flipflops sedan 07 då han var helt säker på kanonväder. En snabb koll på den lokala väderstationen utlovar kanonväder

image.jpg

Toppen