Senaste nytt

Fredagstråden™

Vart hade du tänkt åka?

Det är inte vart som är svårt, det är att få med sig den andra halvan på tider som passar som är svårt:D Därav omdisponeringen. Men iofs, efter 4 nätter på Radison Blue här och innehavare av ett CC-gold, så lär jag nästan ha fixat poängen för nästa resa hit med familjen:D

Vilken härlig bild, henrik l! Ser fram mot resan till LYR i augusti. Dock blir det väl inte tal om hundspann just då (vilket jag iofs kan göra hemma när som...). ;) Men bara att få uppleva stället!
Och politisk korrekt mat... Ja, jag åt ju jätteräkor i Rom förra veckan, vilket någon (ingen här på BC) svarade mig med att skicka en länk till Naturskyddsföreningens sida om just det... Valde att inte kommentera det. Synar man allt i sömmarna så är det nog inte mycket som är 100% miljövänligt eller ens nyttigt. Men gott kan det vara...

Vilken härlig bild, henrik l! Ser fram mot resan till LYR i augusti. Dock blir det väl inte tal om hundspann just då (vilket jag iofs kan göra hemma när som...). ;) Men bara att få uppleva stället!
Och politisk korrekt mat... Ja, jag åt ju jätteräkor i Rom förra veckan, vilket någon (ingen här på BC) svarade mig med att skicka en länk till Naturskyddsföreningens sida om just det... Valde att inte kommentera det. Synar man allt i sömmarna så är det nog inte mycket som är 100% miljövänligt eller ens nyttigt. Men gott kan det vara...

Då skulle person ha sett mig när jag åt hästfilé med riven parmesan och ruccola igår! Då hade det nog inte bara blivit länk till naturskyddsföreningen ;)
Jag var faktiskt lite tveksam själv till hästen ska sägas.....tills jag smakade den gudomliga anrättningen (ungefär så principfast jag brukar vara:p)

Är nöjd! Dagen började med ihållande hällregn och ett sjukt sug efter en hamburgare med Cola. Det blev av en händelse Burger King. Men efter en tugga så skrek smaklökarna av ångest och ville ta med sig magen ut ur kroppen och kasta sig i Medelhavet! Fullständigt oätligt! Köttet och brödet smakade jag vet inte vad och colan var som färgat vatten. T o m McDonalds gör detta bättre - och det säger en del. Sprang iväg till närmsta bar och drog i mig en vodka för att motverka ev matförgiftning. Sedan var hungern som bortblåst. Efter ett tag valde jag att uppsöka en restaurang som rekommenderats mig av Bwan här på BC, La Langosta. Som namnet antyder är hummer en specialitet. Efter att där ha intagit en 5-rätters avsmakningsmeny (inkluderande ankleverterrin, musslor i saffranscréme, halv hummer i portvin, Chateaubriand med örtsås och pistagesorbet med varma hallon) med vinpaket (ink påfyllning) återvände tron på mänskligheten! Gemytligt ställe och bra service. Kom dit när de öppnade och gick när de hade stängt. Tog alla anställda i hand och fick ett "Nice to meet you, Sir" tillbaka! Och dyrt var det inte heller med svenska mått mätt, runt 66 euro. Nu har det dessutom klarnat upp efter regnet.

Attachments

• DSC_0139.jpg
    DSC_0139.jpg
    111,3 KB · Visningar: 128
  • DSC_0146.jpg
    DSC_0146.jpg
    108,9 KB · Visningar: 140
  • DSC_0149.jpg
    DSC_0149.jpg
    107,8 KB · Visningar: 136
  • DSC_0128.jpg
    DSC_0128.jpg
    115,5 KB · Visningar: 138
Det enda frustrerande just nu är att varje gång jag vill posta något på BC så måste jag springa ut i korridoren pga det usla Wifi:t. Enda fördelen är att godnattölen under tiden håller sig kall på balkongen pga att det inte är så varmt ute... ;)

Om det är en tröst rob74, det är inte mycket bättre väder här i bryssel kan jag väl säga. Polarna hemma i Luleå klagade på att det har kommit snö så just nu känns 5-10 C och regnskurar som ganska bra väder och normalt maj väder ...för Luleå iofs men..

Toppen