Senaste nytt

Från noll till Diamond inom ett år?

Johan_A_M

Medlem
Helt fantastiskt, tack för alla tips! Jag hade inte uppfattat att dessa gamla poäng kan få ytterligare 5 års livslängd utan trodde bara det var medan man var EBD. Det gör ju att det definitivt finns incitament att lägga lite pengar nu på att behålla dem.
Och @intuition, klok iaktagelse. Det stämmer att jag har svårt att förbruka majoriteten av dem inom 2 år. För stunden, med en 2-åring och nytt barn på g inom 1 månad så finns inte möjligheterna till den typ av resor jag egentligen vill spendera dem på, nämligen i första hand long-haul till USA alternativt LH First på 2-4-1 med hustrun, utan poäng används i nuläget mest för att boka plus resor inom Europa. Dock tror jag att det om just 2 år öppnar upp sig med barnvakter etc och att det då kan bli lite trevligare resor igen med mig och hustrun. Allt förutsatt att världen öppnar igen...
 

intuition

Medlem
Jag har en liknande situation så det är inte svårt att se problemet!

Man har sällan en exit-strategi, man tror alltid att man ska hålla på i evighet. Men så förändras något och man sitter där med poäng eller meningslösa statusar som ska försvaras. Hela covid-situationen är ju ett rejält gruskorn i maskinen och har åtminstone fått mig att fundera på hur man gör exit. Har helt lagt ner ett program och bränt alla poängen på ett sätt som de flesta här skulle tycka vara vansinnigt dålig avkastning.
 
Jag har en liknande situation så det är inte svårt att se problemet!

Man har sällan en exit-strategi, man tror alltid att man ska hålla på i evighet. Men så förändras något och man sitter där med poäng eller meningslösa statusar som ska försvaras. Hela covid-situationen är ju ett rejält gruskorn i maskinen och har åtminstone fått mig att fundera på hur man gör exit. Har helt lagt ner ett program och bränt alla poängen på ett sätt som de flesta här skulle tycka vara vansinnigt dålig avkastning.
Du har köp muffins för alla poängen :eek:
 

Brandten

Medlem
Gällande att det kan bli dyrt att skaffa EBD. Visserligen ingen garanti att man får courtesy upgrade men jag spenderade 8000kr för 8st leg med LH ARN-FRA-LHR-FRA-ARN x2 vilket tippade mig över EBD gränsen. Med denna blev jag uppgraderad till business på första longhaul-flighten till ORD så för mig var det lätt värt summan. :)
 
Gällande att det kan bli dyrt att skaffa EBD. Visserligen ingen garanti att man får courtesy upgrade men jag spenderade 8000kr för 8st leg med LH ARN-FRA-LHR-FRA-ARN x2 vilket tippade mig över EBD gränsen. Med denna blev jag uppgraderad till business på första longhaul-flighten till ORD så för mig var det lätt värt summan. :)

Jag antar att det var poäng och inte leg som "tippade" dig över EBD-gränsen...
 
Toppen