Senaste nytt

Från 14e Mars 2024 höjs avgiften för Amex Elite & Premium

TP12

Medlem
Mmm, platinum ryker nog vid årsskiftet. Elite ska jag klura på, har gynnats en hel del av poängen man får via SAS MC och får i praktiken guld utan problem med SAS MC och Elite utan en enda flygning så kan nog skippa Elite.

Att dra in två vouchers blir billigare om jag och sambon skulle ha varsitt Amex Premium.
Sa upp platinum förra veckan - de frågade efter anledning och svaret jag gav var "increase in fees, decrease in benefits".
 

ucce

Medlem
Stod precis i begrepp att byta från Platinum till Elite när jag såg detta, och kan även konstatera att mängden extrakort försämrats kraftigt. På mitt Platinum idag har jag två platinum extrakort samt ett gold utan kostnad, men nu verkar man bara få ett platinum extrakort. När jag kollade Elite tidigare 2023 var det tre elite extrakort som ingick. Idag är det också bara ett. Verkar inte heller kunna gå att betala för fler? Vi använder tre extrakort i familjen idag så detta var ytterligare en försämring
 

plover

Medlem
Hmm, har Elite sedan många år, tidigare Plat men droppade dem när vörldens bästa agenter (N&S pansartanter ) rangerades ut. Tycker fortfarande att det är värt högre avgift för att erhålla dubbla vouchers, men det tar nog slut 2025. Då fortsätter jag med min EC Plat för Lounge och försäkring. EC har dessutom en pigg Conciergeservice i Oslo av alla ställen som löser även de mest efterfrågade restaurangbokningarna. Heli i klass med ”gamla” Plat Conciergen.
 

palmen

Moderator
Stod precis i begrepp att byta från Platinum till Elite när jag såg detta, och kan även konstatera att mängden extrakort försämrats kraftigt. På mitt Platinum idag har jag två platinum extrakort samt ett gold utan kostnad, men nu verkar man bara få ett platinum extrakort. När jag kollade Elite tidigare 2023 var det tre elite extrakort som ingick. Idag är det också bara ett. Verkar inte heller kunna gå att betala för fler? Vi använder tre extrakort i familjen idag så detta var ytterligare en försämring
Ändringen av extrakort gjordes väl för länge sedan? Har haft mitt Platinum länge och bara kunnat dela med mig av ett extrakort senaste åren.
 
Toppen