Senaste nytt

Från 14e Mars 2024 höjs avgiften för Amex Elite & Premium

Om man jämför med Flying Blue's Amex Platinum så kostar det €660 per år. Tänker Amex att vi alla ändå måste välja det sen när EB är nerlagt?

Amex har i dagarna mejlat om höjt pris i Storbritannien så inte omöjligt att även de nederländska korten är på väg mot en höjning.

Verkar som att SAS Amex är från 14 Mars 2024. Men undra när de skall informera om detta :)
Det intressanta är att dom skriver månadsavgift och årsavgift på betalkorten, som att man får välja. Jag har försökt att få månadsbetalning på min årsavgift tidigare på betalkortet och de har dom strängt sagt nej på!
Jag har månadsbetalning på både Sas Amex och Platinum.

Tack för länk, Plat ökar alltså från ~7600sek till ~8600sek där.

De kör banner reklam med årlig Dining för £300. ~4000sek. Får de behålla denna förmån är det fortsatt en bättre deal än här tycker jag.

Tack för länk, Plat ökar alltså från ~7600sek till ~8600sek där.

De kör banner reklam med årlig Dining för £300. ~4000sek. Får de behålla denna förmån är det fortsatt en bättre deal än här tycker jag.
Årlig dining £300 samt årlig £100 på Harvey Nichols, samt bra mängd spend offers på butiker, Amex travel, hotell osv. Exempel på offers nedan - detta borde Amex införa i Sverige. Jag har nog fått några hundra pund tillbaka på mina spend offers i år.

IMG_2626.png

IMG_2625.png

Toppen