Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Aladppu

Medlem
Mars-Maj till US kom för nån vecka sedan. Trodde Tokyo släpptes då också men kanske inte. Det är hursom inte midnatt 330d på minuten som det var tidigare.

De släppte inte en enda plats till Tokyo, inte ens ekonomi...

Jag tror att det fortsatt är 330 dagar men att sommartidtabellen är försenad. De har väl en del annat att tänka på för tillfället. Att just Tokyo (och inte heller Kina) har släppts beror väl kanske på oklarheter i hur det blir med deras inreseregler framöver o.s.v.
 

Homer

Medlem
Jag tror att det fortsatt är 330 dagar
men att sommartidtabellen är försenad.

Nä de släppte revenuebiljetter den 22:a juni, en avgång dagligen, går att köpa ett år framåt.
Det är bonusplatser de inte har släppt

SAS-biljetter efter 2023-03-25? | Sida 4 | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor
Det finns business för två till svåra destinationer som LAX,SFO och MIA.

Peking: Inget släppt
Shanghai: Enstaka avgångar, men inga bonusresor
Tokyo: Dagliga avgångar, men inga bonusresor
 

Matore

Medlem
Före corona så fick man boka om fritt. Sedan hittade en del agenter på en egen "tretimmarsregel". Nu har de kanske hittat på en "entimmesregel"?
Ringde in och den agenten sa då att jag inte borde ha betalat nåt. MEN att jag isetället skulle ringa in EFTER resan genomförts. För om hon lägger in återbetalning på 2x150 kr på kö för felaktig ombokningsavgift, så kan systemet tolka det som att vi vill boka av och resan autoavbokas då. Och det vill man ju inte riskera. Nån som känner igen detta?
 

Judas kiss

Medlem
Vad mörkt det är med t/r Europa-BBK. Feb-april.
Ethiopien airlines 1/4 tror jag såg för 2 pers. Populärt resmål och sent ute eller dåligt letat av mig.

Vad är oddsen att sas agenterna kan roffa åt sig eller se några biljetter som står vid air canada, avianca m.m programmen när man söker på awardfares.com?
 

Judas kiss

Medlem
Ringde in och den agenten sa då att jag inte borde ha betalat nåt. MEN att jag isetället skulle ringa in EFTER resan genomförts. För om hon lägger in återbetalning på 2x150 kr på kö för felaktig ombokningsavgift, så kan systemet tolka det som att vi vill boka av och resan autoavbokas då. Och det vill man ju inte riskera. Nån som känner igen detta?
Känner inte igen. När är resan?
 

Matore

Medlem
Vad mörkt det är med t/r Europa-BBK. Feb-april.
Ethiopien airlines 1/4 tror jag såg för 2 pers. Populärt resmål och sent ute eller dåligt letat av mig.

Vad är oddsen att sas agenterna kan roffa åt sig eller se några biljetter som står vid air canada, avianca m.m programmen när man söker på awardfares.com?
Rätt dåliga om de inte samtidigt finns på SAS egen sajt
 
Hej,
en allmön reflektion, är det inte väldigt magert med businessbiljetter nu för tiden? De flesta resmål jag söker under typ jan-april finns det inte en enda business (har inte kollat 120 datum, men ni förstår), knappt ens ekonomi. Är det något nytt att det är så magert?
 

Judas kiss

Medlem
Hej,
en allmön reflektion, är det inte väldigt magert med businessbiljetter nu för tiden? De flesta resmål jag söker under typ jan-april finns det inte en enda business (har inte kollat 120 datum, men ni förstår), knappt ens ekonomi. Är det något nytt att det är så magert?

Jag hittar en drös med eko biljetter iaf BBK Europa t.o.m arn på sas.se under den perioden för 2-3 dagar sedan. Men håller helt klart med om biz biljetterna.

EDIT: BKK såklart :eek:
 
Last edited:
Toppen