Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

palmen

Moderator
Vad gäller vid ändring av biljetten senare? (med 2-4-1 voucher och poäng. Betalas tillbaka? etc)
Ja de är flexibla och poäng/vouchers betalas tillbaka om de inte gått ut.

Kan jag boka biljetter till andra personer (i andras namn) Gäller även med 2-4-1?
Ja

Om jag inte hittar fullständig resa. (Exempelvis bara Buenos Aires till Frankfurt men inte Frankfurt till Arlanda) Vad kan jag då lägga till senare och hur?
Teoretiskt kan du lägga till resa från FRA senare. Du måste ringa in för att göra alla ändringar, om det inte är en ren sas award som ibland går att ändra online.

Samma scenario men hittar bara ekonomiklass. Kan jag ändra till Business senare?
Ja

När kan man vara 'säker' på att en star alliance-bokning blir av? Är det när man får biljetter, när planet avgår, två veckor innan? etc Om jag bokar med Eurobonus. Dvs förpliktigar ex Lufthansa redan vid bokningstillfället eller kan det bli problem senare om SAS inte betalar dem.
När du checkat in. Då är biljetten under kontroll av flygbolaget som utför resan. Men om sas går i kk kan de ändå neka dig resa då de inte får betalt.

På annat tema. Om jag får besked om kancellering - måste jag ringa in i tio timmars telefonkö eller kan jag bara vänta på att SAS hör av sig med nytt förslag?
Med 99% säkerhet måste du ringa in, sällan de hittar nya award platser som funkar.
 

Aladppu

Medlem
Instabilt och uppkopplingsproblem på *A-bokning sen igår eftermiddag och nu gateway timeout (kommer inte in alls). Någon annan med samma problem?

Hoppas att det är detta som har påverkat att jag i princip inte har kunnat hitta en enda resa sen igår.
 

Johan F

Medlem
Instabilt och uppkopplingsproblem på *A-bokning sen igår eftermiddag och nu gateway timeout (kommer inte in alls). Någon annan med samma problem?

Hoppas att det är detta som har påverkat att jag i princip inte har kunnat hitta en enda resa sen igår.

+1 på den. Har samma problem
 

Banbul

Medlem
Ja de är flexibla och poäng/vouchers betalas tillbaka om de inte gått ut.


Ja


Teoretiskt kan du lägga till resa från FRA senare. Du måste ringa in för att göra alla ändringar, om det inte är en ren sas award som ibland går att ändra online.


Ja


När du checkat in. Då är biljetten under kontroll av flygbolaget som utför resan. Men om sas går i kk kan de ändå neka dig resa då de inte får betalt.


Med 99% säkerhet måste du ringa in, sällan de hittar nya award platser som funkar.

Tusen tack!
 

Aladppu

Medlem
Nej inte längre. De släpper lite då och då. Mars-Maj kom för nån vecka sedan, så det finns bara till 31/5 just nu
Är du säker på detta? Jag ska boka till HND i april 2023 och har bevakning på dessa, men har inte fått något. Och finns inte en enda bonusresa när jag söker.
 

Canadien

Medlem
Är du säker på detta? Jag ska boka till HND i april 2023 och har bevakning på dessa, men har inte fått något. Och finns inte en enda bonusresa när jag söker.
Mars-Maj till US kom för nån vecka sedan. Trodde Tokyo släpptes då också men kanske inte. Det är hursom inte midnatt 330d på minuten som det var tidigare.
 

Homer

Medlem
Är du säker på detta? Jag ska boka till HND i april 2023 och har bevakning på dessa, men har inte fått något. Och finns inte en enda bonusresa när jag söker.


Jo det släppte massor till USA då, men inte en enda plats till Tokyo inte ens i ekonomi...
Efter den 25/3 har det inte släppts något till Japan.
 
Last edited:
Toppen