Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

aruba1

Medlem
Om man bokat en enkel utresa med 2-4-1 vouchern i biz men hade lite för bråttom vid bokningstillfället och inte kollade upp vad hemresan skulle kosta. Kan man ringa in och lägga till hemresan i go för poäng och få den för halva poängpriset också? Eller får man boka den i flypremium separat?
Det går bra att lägga till returen så länge din 2-4-1 voucher är giltig. Det du betalade i poäng för enkelbiljetten återförs till ditt EB konto och nya poäng dras för T/R, t ex utresa med SAS i business och hemresa i Plus kostar 45000 poäng för en person med 2-4-1 voucher och 90000 poäng för två personer.
 
Det går bra att lägga till returen så länge din 2-4-1 voucher är giltig. Det du betalade i poäng för enkelbiljetten återförs till ditt EB konto och nya poäng dras för T/R, t ex utresa med SAS i business och hemresa i Plus kostar 45000 poäng för en person med 2-4-1 voucher och 90000 poäng för två personer.
Grymt! Och är det till Tallinn (fastän de numera sitter på Cypern) man ringer?
 

palmen

Moderator
Grymt! Och är det till Tallinn (fastän de numera sitter på Cypern) man ringer?
Tallinn numret upphirde för typ 2-3 år sedan. Du kommer till sas vanliga kundservice där några har bättre kompetensutveckling i dessa typer av bokningar och de sitter mig veterligen inte på Cypern. Numret bör stå på vouchern du fått.
 

011430121

Medlem
God kväll, undrar om ni upplever samma problem med SAS hemsidan vid bokning av *A biljetter?

Jag har försökt olika datum, olika airlines, olika destinationer, dock alltid samma resultat, att jag inte kommer längre än att registrera resenärerna, därefter tar det stopp och jag hamnar tillbaka på urvalssidsan av avgångerna. Det visas felmeddelandet: Antingen finns avgången inte längre, eller inte till det priset.
Ja jag fick det meddelandet flera gånger när jag sökte på Air Canadas avgångar på SAS *A bokningar.

OT såg att du stod som ny medlem trots du varit med sedan 2012 men bara skrivit 6 inlägg, hur beter man sig för att i genomsnitt skriva ett inlägg var 18 månad?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

HCW

Medlem
Har också upplevt samma på Air Canada. Ringde för att boka men det gick inte heller. Vill minnas att beskedet var att biljetterna inte var tillgängliga att boka genom EuroBonus.
 

mha321

Medlem
Tallinn numret upphirde för typ 2-3 år sedan. Du kommer till sas vanliga kundservice där några har bättre kompetensutveckling i dessa typer av bokningar och de sitter mig veterligen inte på Cypern. Numret bör stå på vouchern du fått.
Får man fortfarande en voucher? Jag har inte fått det på ganska länge nu, jag trodde de slutet skicka ut dem men det är kanske fel på utskicken till mig :) (jag får fortfarande den digitala,, som syns på sas webben när man bokar, men alltså inget på papper)
 

flonken

Medlem
Får man fortfarande en voucher? Jag har inte fått det på ganska länge nu, jag trodde de slutet skicka ut dem men det är kanske fel på utskicken till mig :) (jag får fortfarande den digitala,, som syns på sas webben när man bokar, men alltså inget på papper)
Jag har aldrig fått ett brev på posten under mina 6 år som kund. Jag håller koll på spend i appen ändå, så det gör inget.
 

palmen

Moderator
Får man fortfarande en voucher? Jag har inte fått det på ganska länge nu, jag trodde de slutet skicka ut dem men det är kanske fel på utskicken till mig :) (jag får fortfarande den digitala,, som syns på sas webben när man bokar, men alltså inget på papper)
Jag fick det förra året i alla fall.
 

LPC123

Medlem
Mina 2 från 2021 fick jag brev på den ena men inte den andra. den första i år fick jag brev förra veckan på så det varier helt klart
 
Toppen