Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Har en bonusresa med SAS/United om lite mindre än två veckor. En av fem sträckor ( inrikes usa) är inte biljetterad. Varit så typ sen bokningen gjordes i höstas. SAS har nämnt att det kommer ske närmare avgångsdatum så sent som för två veckor sedan.

har ni någon erfarenhet om hur nära de biljetterar?

Har en bonusresa med SAS/United om lite mindre än två veckor. En av fem sträckor ( inrikes usa) är inte biljetterad. Varit så typ sen bokningen gjordes i höstas. SAS har nämnt att det kommer ske närmare avgångsdatum så sent som för två veckor sedan.

har ni någon erfarenhet om hur nära de biljetterar?
Låter väldigt konstigt, antingen biljetteras väl allt eller inget? Jag skulle absolut inte lita på något sådant från kundtjänst. Hur ser du att bara delar är biljetterat?

• Gilla
Reactions: fcx
Låter väldigt konstigt, antingen biljetteras väl allt eller inget? Jag skulle absolut inte lita på något sådant från kundtjänst. Hur ser du att bara delar är biljetterat?
Ja, kan vara för att ett segment fick nytt flightnumner men i november. Kollat på Uniteds sida och plastvalen består där så kan jag välja stol men det som är skillnad mellan detta segment och övriga är att jag inte har något bagage inkluderat i beskrivningen.

Har även kollat Amadeus (appen CheckMyTrip) och ser biljettnummer på alla andra segment.

Ja, kan vara för att ett segment fick nytt flightnumner men i november. Kollat på Uniteds sida och plastvalen består där så kan jag välja stol men det som är skillnad mellan detta segment och övriga är att jag inte har något bagage inkluderat i beskrivningen.

Har även kollat Amadeus (appen CheckMyTrip) och ser biljettnummer på alla andra segment.
Att bagage inte står med är en bugg i sas system (om det är på sas sida du ser detta), har inget med biljettering att göra.

Men om det är så att delar av resan inte är biljetterad skulle jag ligga på sas tills de biljetterar den.

Att bagage inte står med är en bugg i sas system (om det är på sas sida du ser detta), har inget med biljettering att göra.

Men om det är så att delar av resan inte är biljetterad skulle jag ligga på sas tills de biljetterar den.
Har pratat med SAS och två personer där inklusive eurobonusavdelningen har kollat på bokningen och de säger att allt ser bra ut. Så hoppas de kollat allt på rätt sätt. Men funderar på ringa en gång till en annan dag

Kanske dum fråga då jag tappat koll, länge sen jag bokade en vanlig sas award

Alltså, har bokningsidan uppdaterats sen sist jag bokat, då jag hittar bara en jävla ”bonus finder” som inte ens ger mig möjlighet att välja destination utan man måste klicka via regioner, länder, städer osv och sen visar han bara ”available awards” etc etc. Jävligt obehaglig användarmöjlighet. Och stökig dessutom.

Jag måste ha missat nåt.

Ja. Sök efter en reguljär biljett och kryssa bara i att betala med poäng istället för pengar.

Kan inte stämma, jag gjorde det. Men sökmotorn ger bara typ 43550 poäng som verkar vara typ ”points&money” versionen som jag inte söker, utan Go award borde ju vara 15.000p till spanien.

Jag har väl fel men fattar inte hur.

Kan inte stämma, jag gjorde det. Men sökmotorn ger bara typ 43550 poäng som verkar vara typ ”points&money” versionen som jag inte söker, utan Go award borde ju vara 15.000p till spanien.

Jag har väl fel men fattar inte hur.
Om ren poängbiljett är slutsåld visar den points and money så tyvärr är nog dina datum bokade.

Om ren poängbiljett är slutsåld visar den points and money så tyvärr är nog dina datum bokade.

Riktigt. Jag sökte och sökte och hittade faktiskt 15.000p några få, resten xxxxx poäng.

Okej jag var lite noob där :)

Måste erkänna dock att tidigare brukade det alltid finnas gott om eu-awards, överraskande få nu.

Så det blev cash bokning nu då. Och dyrt :( då polarna är inflexibla om datumen :( fansike vad det svider :D

Toppen