Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Vad tycker den församlade expertisen här på BC:

BKK-VIE-ARN dagflyg med Austrian C-klass
eller
BKK-TPE-VIE-ARN nattflyg med EVA air C-klass

Ja, jag vet att det finns recensioner men om man jämför, vad skulle ni välja?

Beror på när du har tänkt flyga. Med munskydd som det gäller nu hade jag valt dagflyg och snabbast möjliga hem.
 
Vad tycker den församlade expertisen här på BC:

BKK-VIE-ARN dagflyg med Austrian C-klass
eller
BKK-TPE-VIE-ARN nattflyg med EVA air C-klass

Ja, jag vet att det finns recensioner men om man jämför, vad skulle ni välja?

Jag tycker nattflyg är bäst.
Har inte lyckats flyga EVA än.
Austrian är bra. Dock kravet på FFP2 mask snäppet jobbigare än vanlig mask tycker jag.

Nu har inte jag rest med EVA men jag tycker personligen dagsflygningar från Asien är hemskt. Jag föredrar nattflygningar. Så det hade varit utslagsfrågan för mig.

Sen är Austrian Business i mitt tycke mycket bättre jämfört med syskonen Lufthansa, Swiss och Austrian. Det är en bra produkt men jag orkar inte med dagsflyg
Jag håller delvis med. Sist jag flög till BKK så blev det Austrian ner och Swizz hem.
Servicen tycker jag var lika bra på båda.
Dock för mig som är 193 cm lång så klarar jag inte Austrians stolar om jag inte kan få raden längst fram med efter benutrymme. Jag får inte plats att sova i Austrians andra rader. Swizz där fungerar det.
 
1a gången jag skall försöka boka en bonusresa. Resan skall gå Stockholm-Dhaka. På nervägen hittat jag business med Thai via Bangkok men på hemvägen finns bara ekonomi samma väg. Poängpriset dit är 70.000p och hem 40.000p. Jag avser att boka med 2-4-1 voucher. Nu till frågorna. Det finns på hemresan ekonomi Dhaka-Bangkok och business Bangkok-Stockholm om jag söker enkelbiljett mellan separata destinationer. Om jag ringer in vad blir då poängpriset på hemresan? Bilr det 70.000p som nerresan eller blir det 99.000p + 30.000p som enkelresorna kostar? Nästa fråga gäller baggage. Om jag bokar ekonomi får jag 20kg och i business är det 40kg. Eftersom resan då, om detta är möjligt, blir ekonomi Dhaka-Bangkok och business Bangkok-Stockholm går det då att lägga till excess bagage bara benet Dhaka-Stockholm så jag får 40kg hela vägen?
Tacksam om någon vet svaren och vill dela med sig. Som sagt nybörjare och ovetande.
Tack på förhand!
 
Jag tycker nattflyg är bäst.
Har inte lyckats flyga EVA än.
Austrian är bra. Dock kravet på FFP2 mask snäppet jobbigare än vanlig mask tycker jag.


Jag håller delvis med. Sist jag flög till BKK så blev det Austrian ner och Swizz hem.
Servicen tycker jag var lika bra på båda.
Dock för mig som är 193 cm lång så klarar jag inte Austrians stolar om jag inte kan få raden längst fram med efter benutrymme. Jag får inte plats att sova i Austrians andra rader. Swizz där fungerar det.
I avdelning för Besserwisser: Swiss inte Swizz Men intressant reflektion eftersom hårdvaran skall vara samma men kanske olika generationer. Lite som Swiss egna A330-300 jämfört med B77W och uppdaterade A340-300 där man också märker skillnaden.

Min erfarenhet är att jag har fått bättre mat ombord Austrian Business än Lufthansa First. Men det säger mer om maten på Lufthansa.
 
Letar awardbiljetter i Business till San Francisco i November i år för några dagar i wine country. Jag använder awardfares och har upptäckt att det finns en del platser via United, Avianca och AirCanada's bonusprogram, men i princip ingenting från Eurobonus. Kan det stämma? Eller kan det vara som så att dessa går att boka om man ringer SAS?
 
1a gången jag skall försöka boka en bonusresa. Resan skall gå Stockholm-Dhaka. På nervägen hittat jag business med Thai via Bangkok men på hemvägen finns bara ekonomi samma väg. Poängpriset dit är 70.000p och hem 40.000p. Jag avser att boka med 2-4-1 voucher. Nu till frågorna. Det finns på hemresan ekonomi Dhaka-Bangkok och business Bangkok-Stockholm om jag söker enkelbiljett mellan separata destinationer. Om jag ringer in vad blir då poängpriset på hemresan? Bilr det 70.000p som nerresan eller blir det 99.000p + 30.000p som enkelresorna kostar? Nästa fråga gäller baggage. Om jag bokar ekonomi får jag 20kg och i business är det 40kg. Eftersom resan då, om detta är möjligt, blir ekonomi Dhaka-Bangkok och business Bangkok-Stockholm går det då att lägga till excess bagage bara benet Dhaka-Stockholm så jag får 40kg hela vägen?
Tacksam om någon vet svaren och vill dela med sig. Som sagt nybörjare och ovetande.
Tack på förhand!
Om ngt ben på ut- eller hemresa innehåller business så betalar du för business (om jag förstod frågan rätt). SAS *A-sökmotor klarar inte av att visa mixade klasser, ring in så kan de boka genomgående resa i business utom Dhaka-Bangkok som blir i eco.
Passar på bagagefrågan.
 
Vad tycker den församlade expertisen här på BC:

BKK-VIE-ARN dagflyg med Austrian C-klass
eller
BKK-TPE-VIE-ARN nattflyg med EVA air C-klass

Ja, jag vet att det finns recensioner men om man jämför, vad skulle ni välja?
Jag inte flugit med EVA men hade en 11+ timmar dagflight med Austrian och det var riktigt bra (B772).

Austrian är bra. Dock kravet på FFP2 mask snäppet jobbigare än vanlig mask tycker jag.
Instämmer, FFP2 är grymt varmt och tungt att andas i.

Jag hade valt EVA för att slippa FFP2.
 
Letar awardbiljetter i Business till San Francisco i November i år för några dagar i wine country. Jag använder awardfares och har upptäckt att det finns en del platser via United, Avianca och AirCanada's bonusprogram, men i princip ingenting från Eurobonus. Kan det stämma? Eller kan det vara som så att dessa går att boka om man ringer SAS?
Testa sök på sas sida, om du hittar de där kan sas boka, annars högst troligt att det inte går att boka.
 

Nu har inte jag rest med EVA men jag tycker personligen dagsflygningar från Asien är hemskt. Jag föredrar nattflygningar. Så det hade varit utslagsfrågan för mig.

Sen är Austrian Business i mitt tycke mycket bättre jämfört med syskonen Lufthansa, Swiss och Austrian. Det är en bra produkt men jag orkar inte med dagsflyg

Beror på när du har tänkt flyga. Med munskydd som det gäller nu hade jag valt dagflyg och snabbast möjliga hem.

Jag tycker nattflyg är bäst.
Har inte lyckats flyga EVA än.
Austrian är bra. Dock kravet på FFP2 mask snäppet jobbigare än vanlig mask tycker jag.


Jag håller delvis med. Sist jag flög till BKK så blev det Austrian ner och Swizz hem.
Servicen tycker jag var lika bra på båda.
Dock för mig som är 193 cm lång så klarar jag inte Austrians stolar om jag inte kan få raden längst fram med efter benutrymme. Jag får inte plats att sova i Austrians andra rader. Swizz där fungerar det.

Jag inte flugit med EVA men hade en 11+ timmar dagflight med Austrian och det var riktigt bra (B772).


Instämmer, FFP2 är grymt varmt och tungt att andas i.

Jag hade valt EVA för att slippa FFP2.

Tack alla för bra svar! Då blir det EVA den här gången!
 
Toppen