Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

1a bokade bonusresan genom att ringa in, vilken mardröm! Började igår, söndag. Hittade tillgänglighet Stockholm-Bangkok-Dhaka business med Thai. Age ten kindergarten dock inte boka. Ringde igen och efter lång svarstid fick jag samma agent. Hade alternativ men hon kunde inte hitta dom heller. Ringde idag och då hittade agenten inte ens flighten, han sade att han skulle koppla mig vidare till Eorubonusavdelningen, efter 47 minuter svarade en tant på Irland som hela tiden undrade hur jag kunde ha blivit kopplad till henne eftersom ingen någonsin kopplade samtal till henne. Hon kunde inte hjälpa mig med någonting. Ringde igen och efter en dryg timme fick jag svar. Där jag såg tillgänglighet i bussiness kunde han bara se blandade klasser eller ingenting. Till slut lyckades vi boka en resa med ett 9timmar stopover i Istanbul. Han sade sedan att han skulle skicka en betallänk vilket han också gjorde, dock så fungerar ej betallänken så nu sitter jag i telefonkö igen. 2 dagar för att boka en resa!
 
1a bokade bonusresan genom att ringa in, vilken mardröm! Började igår, söndag. Hittade tillgänglighet Stockholm-Bangkok-Dhaka business med Thai. Age ten kindergarten dock inte boka. Ringde igen och efter lång svarstid fick jag samma agent. Hade alternativ men hon kunde inte hitta dom heller. Ringde idag och då hittade agenten inte ens flighten, han sade att han skulle koppla mig vidare till Eorubonusavdelningen, efter 47 minuter svarade en tant på Irland som hela tiden undrade hur jag kunde ha blivit kopplad till henne eftersom ingen någonsin kopplade samtal till henne. Hon kunde inte hjälpa mig med någonting. Ringde igen och efter en dryg timme fick jag svar. Där jag såg tillgänglighet i bussiness kunde han bara se blandade klasser eller ingenting. Till slut lyckades vi boka en resa med ett 9timmar stopover i Istanbul. Han sade sedan att han skulle skicka en betallänk vilket han också gjorde, dock så fungerar ej betallänken så nu sitter jag i telefonkö igen. 2 dagar för att boka en resa!
Har varit mycket i Dhaka och testat alla möjliga rutter dit, mest Turkish. Men bästa var nog denna.

Rapportering från Air India inaugural flight Stockholm - Delhi 16 augusti 2017 | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor
 
Jag ska åka till Bahamas i april och har bokat ARN-FRA-IAF-FLL i den 6e april och hemresa 14e april MIA-IST-ARN, båda i business (lufthansa, Turkish) med 2-4-1, men var lite för långsam på att boka flyget hem från NAS-MIA och nu finns bara väldigt dyra resor kvar. Ville därför boka om min hemresa men de enda som jag hittar under de kommande dagarna inkluderar första benet i USA i first och därför står det enligt Uniteds hemsida att det blir 155k poäng för hemresan. Hur funkar det om jag bokar om till det, betalar jag 155k x 2 eller betalar jag som vanligt påvägen dit (65k) + 155k?
Finns det annars något annat ställe man bör kolla tillgänglighet på om inte allt syns på Uniteds hemsida?
 
Jag ska åka till Bahamas i april och har bokat ARN-FRA-IAF-FLL i den 6e april och hemresa 14e april MIA-IST-ARN, båda i business (lufthansa, Turkish) med 2-4-1, men var lite för långsam på att boka flyget hem från NAS-MIA och nu finns bara väldigt dyra resor kvar. Ville därför boka om min hemresa men de enda som jag hittar under de kommande dagarna inkluderar första benet i USA i first och därför står det enligt Uniteds hemsida att det blir 155k poäng för hemresan. Hur funkar det om jag bokar om till det, betalar jag 155k x 2 eller betalar jag som vanligt påvägen dit (65k) + 155k?
Finns det annars något annat ställe man bör kolla tillgänglighet på om inte allt syns på Uniteds hemsida?
Vad kostnaden är hos United är totalt irrelevant. Det är som att jämföra svenska kronor och dollar och tro att förhållandet är 1:1. Det är sas priser som gäller och betakar du för business kostar det inget extra att flyga domestic first i USA om man betakar för business. Förutsätter ju att det finns award som sas har tillgång till, det ser du enklast på sas hemsida då United generellt har fler platser för sina egna medlemmar än för partners.
 
Vad kostnaden är hos United är totalt irrelevant. Det är som att jämföra svenska kronor och dollar och tro att förhållandet är 1:1. Det är sas priser som gäller och betakar du för business kostar det inget extra att flyga domestic first i USA om man betakar för business. Förutsätter ju att det finns award som sas har tillgång till, det ser du enklast på sas hemsida då United generellt har fler platser för sina egna medlemmar än för partners.
Okej tack, märker jag har rätt dålig koll på sånt här generellt :) Finns inga flyg överhuvudtaget på SAS hem varken 14e eller den kommande veckan. Känns väldigt knivigt... Är det någon ide att ringa SAS med de alternativ som finns på uniteds hemsida och se om det går? Var nämligen så jag gjorde när jag bokade resan från början.
 
Jag ska åka till Bahamas i april och har bokat ARN-FRA-IAF-FLL i den 6e april och hemresa 14e april MIA-IST-ARN, båda i business (lufthansa, Turkish) med 2-4-1, men var lite för långsam på att boka flyget hem från NAS-MIA och nu finns bara väldigt dyra resor kvar. Ville därför boka om min hemresa men de enda som jag hittar under de kommande dagarna inkluderar första benet i USA i first och därför står det enligt Uniteds hemsida att det blir 155k poäng för hemresan. Hur funkar det om jag bokar om till det, betalar jag 155k x 2 eller betalar jag som vanligt påvägen dit (65k) + 155k?
Finns det annars något annat ställe man bör kolla tillgänglighet på om inte allt syns på Uniteds hemsida?

Jag hittar flera alternativ från NAS till MIA för under 2000:- aktuella datum vilket verkar vara samma pris för en enkelbiljett i ekonomi i princip varje dag flera månader framöver så det är inte dyrare i mitten av april än vilken annan dag som helst närmsta kvartalet.
 
Jag hittar flera alternativ från NAS till MIA för under 2000:- aktuella datum vilket verkar vara samma pris för en enkelbiljett i ekonomi i princip varje dag flera månader framöver så det är inte dyrare i mitten av april än vilken annan dag som helst närmsta kvartalet.
Jag kan dessvärre bara ta tidiga flyg den 14 då flyget från Miami går 11:30 och då är det 9000pp. Inte heller aktuellt flyga till Miami en dag tidigare och övernatta så får fortsätta försöka hitta nytt flyg hem.
 
Ser att sas slutat sälja biljetter till mitt flyg som går 2:a april, det är dock A330 just nu.

Kollade expert flyer och planet ser hyfsat fullt ut i business och plus i alla fall men finns ändå mycket ledigt. Bör man vara orolig eller?
 
Toppen