Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Det gäller alltså märkligt nog december 2022, dvs väsentligt mer än 90 dagar framåt

Jag kanske missförstår dig, men för en resa i december 2022 så är inte Business tillgängligt för bokning med Eurobonus, i vart fall inte från Skandinavien. Det är precis som det varit under hela pandemin. Endast inom de närmaste 90 dagarna har varit möjliga att boka.
 

varva77

Medlem
Inte hittat något om det men finns inte open jaw för bonusbiljetter (SAS metall) längre eller måste man ringa? Vill minnas att jag utan problem bokat det förut i USA och därmed fått ToR pris stället för två enkel... "Poängalternativet " försvinner när man bockar i "Återresa" från annan flygplats.
 
Nej jag menar i år. Jag lyckades boka BKK-SYD i Business, men kundtjänsten kunde endast boka ARN-BKK i Eco. Undrar om jag missat de platserna nu och någon annan hunnit knipa dem.

Det gäller alltså märkligt nog december 2022, dvs väsentligt mer än 90 dagar framåt

Kundtjänst sa att det var just det här som var ett fel hos Thai, att det gick att boka bortom 90 dgr i tex Asien, och därför har detta tillfälligtvis stängts ner...

Lyckades själv göra en bokning BKK-SYD med Thai i business för resa i januari 2023.
Hittade igår en retur med ANA sträckan SYD-HND-BKK och sedan BKK-VIE-ARN med Austrian. Man får helt enkelt pröva lite olika färdvägar... För att säkra upp returresan.
Sen när Thai öppnar upp igen så får man boka om till direktflighter.
 
Last edited:

Resetokig

Medlem
Inte hittat något om det men finns inte open jaw för bonusbiljetter (SAS metall) längre eller måste man ringa? Vill minnas att jag utan problem bokat det förut i USA och därmed fått ToR pris stället för två enkel... "Poängalternativet " försvinner när man bockar i "Återresa" från annan flygplats.
Har tidigare fungerat om man söker som pengar och när sidan är på g att ladda trycka på poäng. Vet inte om det fortfarande funkar.
 

Philip G

Medlem
Kundtjänst sa att det var just det här som var ett fel hos Thai, att det gick att boka bortom 90 dgr i tex Asien, och därför har detta tillfälligtvis stängts ner...

Lyckades själv göra en bokning BKK-SYD med Thai i business för resa i januari 2023.
Hittade igår en retur med ANA sträckan SYD-HND-BKK och sedan BKK-VIE-ARN med Austrian. Man får helt enkelt pröva lite olika färdvägar... För att säkra upp returresan.
Sen när Thai öppnar upp igen så får man boka om till direktflighter.

Nice! Låter ju som en drömroute enligt mig som hellre väljer fler timmar i luften än färre :)
 

Linmet

Medlem
Har en avresa imorgon bokad med eurobonus premium. Klass plus. Ser nu att business finns tillgänlig. Har möjlighet boka business och betala för go via sas mastercard premium.

kan jag det med under 24h till avgång? Vågar jag klicka på denna i min bokning hos sas? För att sen ändra i nästa steg

3044E274-F837-4FA0-9F19-D42FA522C669.png
 
Vad tycker den församlade expertisen här på BC:

BKK-VIE-ARN dagflyg med Austrian C-klass
eller
BKK-TPE-VIE-ARN nattflyg med EVA air C-klass

Ja, jag vet att det finns recensioner men om man jämför, vad skulle ni välja?
 

Senator

Moderator
Vad tycker den församlade expertisen här på BC:

BKK-VIE-ARN dagflyg med Austrian C-klass
eller
BKK-TPE-VIE-ARN nattflyg med EVA air C-klass

Ja, jag vet att det finns recensioner men om man jämför, vad skulle ni välja?


Nu har inte jag rest med EVA men jag tycker personligen dagsflygningar från Asien är hemskt. Jag föredrar nattflygningar. Så det hade varit utslagsfrågan för mig.

Sen är Austrian Business i mitt tycke mycket bättre jämfört med syskonen Lufthansa, Swiss och Austrian. Det är en bra produkt men jag orkar inte med dagsflyg
 
Toppen