ekf
Medlem
Det går alldeles utmärkt att söka på *A, det gjorde jag häromdagen. Star alliance award search - Travel hacksDom kan ju dock inte numera söka på *A utan endast sas
Det går alldeles utmärkt att söka på *A, det gjorde jag häromdagen. Star alliance award search - Travel hacksDom kan ju dock inte numera söka på *A utan endast sas
Okej då har dom öppnat det igenDet går alldeles utmärkt att söka på *A, det gjorde jag häromdagen. Star alliance award search - Travel hacks
Fast nu har du ju ställt nästan samma fråga flera gånger.
Åter igen, välj i Awardfares att bara söka på SAS Eurobonus FFPs så kommer du få se exakt vad som finns i sas sökmotor.
Något som Expert flyer inte kan göra, som sagts flera gånger tidigare så hämtar Expert flyer sin info från andra källor.
Så det säkraste alternativet är Sas egna *A sökning eller Awardfares med inställningen på FFPs på SAS
Går ju helt emot sas egna regler och inget som fungerat tidigare så jag skulle ta det svaret från kundtjänst med en grävskopa salt.Enligt kundtjänsten jag prata med idag så får man uppgradera sin biljett på en retur biljett så länge det är samma flight och gör det innan flighten med kundtjänst. Stämmer verkligen det? Jag trodde inte man kunde göra några "ändringar"
SAS brukar kräva minst 3h ändring för att du ska få boka av, vilket du i teorin gör och sen bokar nytt om du ska ändra destination.Hur är det nu.. fick en ändring på min award-biljett (amex 2f1) i påsk. Turkish hade flyttat lite flygtider.
Då kan man ju ringa in inom 15 dagar och ev. göra ändringar. Det gäller ju vad jag vet även på utgången voucher.. Men hur mkt kan man ändra? Brukar ju diffa lite.. är det endast datum som är accepterat? Eller kan man ändra destinationer? Kommer inte ihåg trots att jag ringt in o ändrat flertal ggr under pandemin då jag fått scheduled change.
Definitivt värt ett (eller flera) försök. I de flesta fall handlar det om vilken agent du får hos SAS kundtjänst (2-4-1).Jag håller på att förbereda en ombokning av en AMEX 2-4-1 Star Alliance-award. Jag tycker att man läser titt som tätt att folk inte kan boka Turkish Airlines ifall man måste göra separata sökningar (A->B + B->C istället för A->C) för att hitta tillgänglighet. Vad säger panelen, är det ens lönt att bry sig om Turkish Airlines i de fallen man måste göra separata sökningar?
SAS brukar kräva minst 3h ändring för att du ska få boka av, vilket du i teorin gör och sen bokar nytt om du ska ändra destination.