Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag satt i mellandagarna likt många andra och letade efter en lämplig voucher-resa då tilltänkt 2021 voucher brukad för Tokyo i Januari blev inställt.

Jag reflekterade över nedan när jag sökte på två möjliga destinationer; Cph-Male samt Cph-Cancun SAS bonus Star alliance;
På Cph-Malé fanns inte Business med som alternativ vilket det fanns på Cph-Cancun - se bifogade bilder. Jag har inte förr sett att business raden är helt borta, utan bara markerad ”ingen tillgänglighet”, men jag kunde inte hitta den ”raden” som alternativ på någon Cph-Malé oavsett datum. Finns inte business dit för SAS online bokning, eller är det bara så att den ”raden” försvinner när dessa inte längre finns kvar att boka? Tidigare har jag så vitt jag vet sett business alternativet, men med texten (likt på Cph-Can nedan) ”ingen tillgänglighet”.

Visa bifogad bild 125039 Visa bifogad bild 125040
Du får "ingen ..." om du får träff ena vägen. Hade du bara sökt CUN-CPH 1 april så hade det bara funnit ekonomikolumnen.

Tips är också att enbart söka på det längsta benet först, så kan man ev hitta business på den sträckan och sen köra eko på den korta.
Sas visar inte mixade klasser när man gör en a-b sökning. Dock måste den resan ringas in, sen får man se om sas kan hitta den ;)

Toppen