Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

palmen

Moderator
Har i flera dagar försökt boka ekonomi eller business för två till Mexico, Houston, Texas och Bogota i början av januari men agenterna hittar inte inga biljetter alls?? Har själv sökt och hittat via Awardfares och United men det är inget SAS ser. Brukar det vara blackout första veckan i januari??
Nej inte rent generellt, men beroende på vilka bolag du hittat så är det olika stor chans om sas faktiskt kan boka platserna eller ej. Tyvärr är möjligheten att boka med eurobonus mycket sämre än med många av de andra programmen så det kan absolut vara så att andra bolag har platser som inte eurobonus kan boka.
 

Axxo

Medlem
Nej inte rent generellt, men beroende på vilka bolag du hittat så är det olika stor chans om sas faktiskt kan boka platserna eller ej. Tyvärr är möjligheten att boka med eurobonus mycket sämre än med många av de andra programmen så det kan absolut vara så att andra bolag har platser som inte eurobonus kan boka.

Har ändå bokat en del Awardresor senaste två åren trots Covid, jag vet att utbudet är sämre men att det inte ens skulle finnas biljetter i ekonomi känns konstigt och oroväckande. Funderar on om Eurobouns håller på att strypa ännu fler awardfares inför nästa år... Detta är ren spekulation dock.
 

palmen

Moderator
Har ändå bokat en del Awardresor senaste två åren trots Covid, jag vet att utbudet är sämre men att det inte ens skulle finnas biljetter i ekonomi känns konstigt och oroväckande. Funderar on om Eurobouns håller på att strypa ännu fler awardfares inför nästa år... Detta är ren spekulation dock.
Med tanke på att varenda kotte med poäng försöker komma ut i världen nu när USA öppnade och alla tidigare inställda flighter så har många även bokat ekonomi med poängen (om man löser diverse andra forum). Det är väldigt dåligt med platser rent generellt om man ska åka peak season i början på januari oavsett vart i världen du ska från Europa.
 

Axxo

Medlem
Med tanke på att varenda kotte med poäng försöker komma ut i världen nu när USA öppnade och alla tidigare inställda flighter så har många även bokat ekonomi med poängen (om man löser diverse andra forum). Det är väldigt dåligt med platser rent generellt om man ska åka peak season i början på januari oavsett vart i världen du ska från Europa.

Väldigt sant, hoppas att du har rätt!
 

palmen

Moderator
Hej,
Har en bokad resa Singapore-Paris i januari i ekonomi. Tror ni det finns någon möjlighet att uppgradera den till business? Hur gör man enklast isf?
Utgår ifrån att du har en ekonomi award idag. För att kunna boka om till business måste di hitta business award på aktuell sträcka, ring sas och fråga är enda sättet.
Om di vill uppgradera med cash på flygplatsen kan det vara möjligt ibland, men det brukar normalt vara väldigt dyrt.
 

Judas kiss

Medlem
Sas bokade om GOT-CPH benet på dit resan och VIE-MUC benet på retur resan på min GOT-BKK. Är i CPH 11:35 och drar sen 20.05 vidare till VIE(snabb mellanlandning). På hemresan har jag VIE 05.25 sen vidare till MUC 18.45. Rätt rejäla layovers. Får förlänga vouchern 30 dagar för ombokning om jag vill. Borde jag vara nöjd och bara njuta av mer lounge häng och se det som en shopping runda eller ska man ut i jungeln med alla agenter igen? Det mesta kommer väl att vara fullt ändå? Sen riskerar man ju att tappa sina egna platser då om man väljer att förlänga tolka jag det som?

Jag och tjejen flyger 2/3 och åker hem 21/3. Det ända jag argumentet jag kan komma på är ju att lufthansa släpper sina bonusplatser nu.
 

squeezen

Medlem
9CE85798-DBCF-49C3-B0D4-8FFAC473A758.jpeg


Skillnaden på SAS och vissa andra program, släpper på 8 platser 11 mån i förväg
 

mamel017

Ny medlem
Tjena, har bokat ett gäng bonusresor genom åren men egentligen bara använt mig av SAS. Trots att man läser på mycket i forumen här så är det svårt att få en bra överblick på vilka resor som är tillgängliga för respektive Star Alliance-bolag. Jag är själv ganska flexibel när det kommer till resandet och tänkte höra med er som varit med längre om vilka sträckor ni kan rekommendera specifikt för vilka bolag. Jag söker resor från Arlanda med business där man helst inte behöver göra mer än en layover. Så det jag söker är egentligen; vilka är dom bästa rutterna för respektive Star Alliance-bolag med business från Stockholm. Tacksam för svar och jag hoppas att jag ställer frågan i rätt tråd :)
 

palmen

Moderator
Tjena, har bokat ett gäng bonusresor genom åren men egentligen bara använt mig av SAS. Trots att man läser på mycket i forumen här så är det svårt att få en bra överblick på vilka resor som är tillgängliga för respektive Star Alliance-bolag. Jag är själv ganska flexibel när det kommer till resandet och tänkte höra med er som varit med längre om vilka sträckor ni kan rekommendera specifikt för vilka bolag. Jag söker resor från Arlanda med business där man helst inte behöver göra mer än en layover. Så det jag söker är egentligen; vilka är dom bästa rutterna för respektive Star Alliance-bolag med business från Stockholm. Tacksam för svar och jag hoppas att jag ställer frågan i rätt tråd :)
Med en mellanlandning når du ju mer eller mindre "allt", åtminstone från Europa.

Vad menar du med bästa rutter? Vad som är bäst är rätt subjektivt. Tillgänglighet på awards? Tidtabell? Hård produkt? Mjuk produkt? Lounger? Destination?
 
Toppen