Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Okej, tack för återkoppling :)
Men de måste väl ändå lösa den bokade rutten då "förslaget" som är upplagt nu inte går ihop tidsmässigt eller ruttmässigt, utan ombokning från min sida? Blir ju svårt att landa i Toronto efter att nästa flyg redan lyft :p

Låt säga att jag inte gör något och bara behåller det de ändrat till dvs:
YQG-YYZ 16:05-17:14
YYZ-FRA 16:55-06:30
ZRH-ARN 09:25-11:50

Vad händer då vi avresa?
Hittat ett alternativ som kan funka:
YQG-YYZ, YYZ-LHR, LHR-FRA, FRA-ARN
Men blir då ett extra leg via London.

Kommer man få betala extra skatter trots inställda flyg? Gissar att ombokningsavgiften utgår iaf?

Måste du verkligen flyga från Windsor till Toronto, 194 miles enligt gcmap? Finns det inte något alternativ med tåg/buss/bil som gör att ni kan flyga från Toronto? I de här tiderna av inställda och schemaförändrade flyg med kort förvarning känns det för mig dumt att utsätta sig för risken att en relativt kort inrikesflygning omkullkastar en hel interkontinental resa, eller innebär att flygresan tar en halv eller en dag extra.

Måste du verkligen flyga från Windsor till Toronto, 194 miles enligt gcmap? Finns det inte något alternativ med tåg/buss/bil som gör att ni kan flyga från Toronto? I de här tiderna av inställda och schemaförändrade flyg med kort förvarning känns det för mig dumt att utsätta sig för risken att en relativt kort inrikesflygning omkullkastar en hel interkontinental resa, eller innebär att flygresan tar en halv eller en dag extra.

Vi behöver inte utgå från Windsor (YQG) - det var mest ett smidighets alternativ :) Går alldeles utmärkt att hyra bil och köra till Toronto - jag sitter och tittar på alternativ och planerar att ringa till Tallinn innan de stänger idag.

Du kommer nog behöva prisa om rutten med skatter ja, men svårt att tro du skall betala någon avgift för att boka om. Vilka datum kollar du på?

Ombokad nu till: YQG-YYZ, YYZ-LHR, LHR-FRA, FRA-ARN. Business hela vägen förutom YQG-YYZ som är eco. Behövde inte betala några extra skatter eller ombokningsavgifter. Väldigt kompetent och trevlig agent, bra jobbat SAS :)

Mrs Doctor-X vill promt flyga från Windsor (där svärföräldrarna bor) så ja vi försöker köra på denna korta inrikesresan, även om det är lite onödigt. Finns ett annat alternativ (YYZ-FRA-ZHR-ARN) från Toronto, men ankomst till ARN blir endast marginellt tidigare.

Last edited:
Ombokad nu till: YQG-YYZ, YYZ-LHR, LHR-FRA, FRA-ARN. Business hela vägen förutom YQG-YYZ som är eco. Behövde inte betala några extra skatter eller ombokningsavgifter. Väldigt kompetent och trevlig agent, bra jobbat SAS :)

Mrs Doctor-X vill promt flyga från Windsor (där svärföräldrarna bor) så ja vi försöker köra på denna korta inrikesresan, även om det är lite onödigt. Finns ett annat alternativ (YYZ-FRA-ZHR-ARN) från Toronto, men ankomst till ARN blir endast marginellt tidigare.

Kul att det löste sig. Jag hade nog tagit FRA-ZRH-ARN över FRA-LHR-ARN av två anledningar:
1. Transit LHR T2 är inte särskilt kul och rätt bökigt i mitt tycke. Byte FRA-ZRH-ARN är så mycket smidigare
2. Swiss Business ZRH-ARN föredrar jag över SAS Plus LHR-ARN

Loungerna är i mitt tycke helt oväsentlig som läget är nu, och vad som är öppet på LHR T2 i slutet av januari är omöjligt att veta.

Är det fel på points sharing just nu?

Ska boka en bonusresa och behöver lite poäng till som varken går att köpa eller överföra, så tänkte testa point sharing men SMS koderna kommer inte fram. Någon som har ideer vad jag kan göra?

Funderar som bäst på vad vi skulle kunna boka för våra 2 vouchers som blev förlängda och går ut 31/3.

Mexico över julen, men att hitta tre platser verkar lite småsvettigt...

Nästa alternativ är NY efter nyår. Frågan är vilka UA-flighter som har nya Polaris? Blir inte klok då det ibland står New Polaris som för UA961 när jag söker via Awardfares.com, men t.ex. UA110 från EWR-LHR är inte markerad som detta. När jag försöker Googla så verkar det dock som om det ändå är nya Polaris även på LHR-flighten? Någon som kan peka mig i rätt riktning så jag kan få klarhet i detta?

Tips på vart jag annars kan åka då jag är hänvisad till jullovet alt. sportlovet v. 7. Höstlovet v.44 jobbar jag troligen halva veckan så tor-sön för att bränna en voucher longhaul känns väl inte som det optimala värdet.

Antingen blir det 1 resa för 2 vuxna och 1 barn (11 år) alt. 2 resor troligen 1 vuxen + 1 barn båda gångerna.

Helst hade vi velat åka till San Francisco och göra vår roadtrip som blev inställd i sommaren 2020. Tror dock inte vi kan få till en resa i slutet på juli 2021. Det känns för osäkert sett till vaccination, öppna gränser etc.

Så famlar rejält vart jag ens ska börja söka resor just nu för vill ju inte att mina vouchers bara ska gå upp i rök. Dagens i-landsproblem! :rolleyes::oops:

Så tips och råd mottages tacksamt! Hur går tankarna för er andra?

Funderar som bäst på vad vi skulle kunna boka för våra 2 vouchers som blev förlängda och går ut 31/3.

Mexico över julen, men att hitta tre platser verkar lite småsvettigt...

Nästa alternativ är NY efter nyår. Frågan är vilka UA-flighter som har nya Polaris? Blir inte klok då det ibland står New Polaris som för UA961 när jag söker via Awardfares.com, men t.ex. UA110 från EWR-LHR är inte markerad som detta. När jag försöker Googla så verkar det dock som om det ändå är nya Polaris även på LHR-flighten? Någon som kan peka mig i rätt riktning så jag kan få klarhet i detta?

Tips på vart jag annars kan åka då jag är hänvisad till jullovet alt. sportlovet v. 7. Höstlovet v.44 jobbar jag troligen halva veckan så tor-sön för att bränna en voucher longhaul känns väl inte som det optimala värdet.

Antingen blir det 1 resa för 2 vuxna och 1 barn (11 år) alt. 2 resor troligen 1 vuxen + 1 barn båda gångerna.

Helst hade vi velat åka till San Francisco och göra vår roadtrip som blev inställd i sommaren 2020. Tror dock inte vi kan få till en resa i slutet på juli 2021. Det känns för osäkert sett till vaccination, öppna gränser etc.

Så famlar rejält vart jag ens ska börja söka resor just nu för vill ju inte att mina vouchers bara ska gå upp i rök. Dagens i-landsproblem! :rolleyes::oops:

Så tips och råd mottages tacksamt! Hur går tankarna för er andra?

LHR-EWR har innan Corona varit med B767-300ER med en special-konfiguration av nya Polaris med en stor Polariskabin.
https://www.united.com/ual/en/us/fly/travel/inflight/aircraft/767-300er.html#v3

Jag skulle ha åkt den förra året men valde stanna hemma. Så alla LHR-EWR har nya Polaris om vi tittar fram mot nästa höst.

Ingen vet något än, men USA har som mål att uppnå flockimmunitet via vaccin i maj. Sen vet vi inte om detta blir av. Jag skulle ha tittat på
1. Sydafrika då du har natt båda vägar och därmed sparar tid (Swiss/Lufthansa)
2. Dubai massor att välja på
3. Kenya med Lufthansa, Swiss, Turkish, Ethiopian
4. Mexico, Panama, Costa Rica

Jag älskar Sydafrika både som land, billigt att äta/dryck, skönt utan jetlag. Kolla vad ni hittar dit.

Försöker boka en resa IST-CUN med Turkish under nästa år och ”Talinn”-agenten säger att han ser Award platser men dessa går inte att boka.

Syns både på Awardfares och United och för ”Talinn” men går inte att boka. Det enda det står är att de blir waiting list i systemet

Han ringde tom till Turkish som sa att dessa inte går att boka med Eurobonus.

Är detta något vanligt eller är något galet?

HUACA eller bara leta vidare?

Toppen