Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Är lite fundersam. Bokade en bonusresa åt min bror och hans fru till Bali under påsk.

Vid bokning bokades SQ938 SIN-DPS. Den avgången ändras utav SQ till SQ940, samma tid, samma plan.
Problemet är att när jag loggar in på SQ och tittat över bokningen är just det benet bara ”reserved” och inte ”confirmed” som dem andra.

EBD-supporten såg att någon var knas men bara tallin som kunde röra bokningen, men enligt Kristina (tallin) så är allt grönt.

Har hon rätt?

Är någon mer här på forumet som haft samma problem, har för mig det står i denna tråd. Det löste sig iaf för dem.
Är lite fundersam. Bokade en bonusresa åt min bror och hans fru till Bali under påsk.

Vid bokning bokades SQ938 SIN-DPS. Den avgången ändras utav SQ till SQ940, samma tid, samma plan.
Problemet är att när jag loggar in på SQ och tittat över bokningen är just det benet bara ”reserved” och inte ”confirmed” som dem andra.

EBD-supporten såg att någon var knas men bara tallin som kunde röra bokningen, men enligt Kristina (tallin) så är allt grönt.

Har hon rätt?

• Gilla
Reactions: NTA
@NTA

Mitt sista ben (SIN-DPS) på resan CPH-LHR-SIN-DPS fick nytt flightnummer för ca 2 veckor sedan.
När jag kollade bokningen på Singapore Airlines hemsida så står det reserved på den flighten. Ska jag sitta lugnt i båten eller är det något jag måste ta tag i?
Allt ser ok ut i SAS-appen.
Sen i SQ-appen står det booking confirmed och ticketed vilket inte deras hemsida säger?
37ea21498b0c7e380e4978eabb234168.jpg
a74d9a1f023a409835812c36a2076b29.jpg

Logga in på SAS.se och gå till bokiningen. Om du inte får något rött felmeddelande där så är det lungt. Jag fick dock åxå ändrat flightnummer sin-dps och var tvungen att ringa Tallin och få biljetten biljetterad på nytt. Detta framgick tydligt hos SAS när jag gick in på bokningen.

3fc3f258dfead80d4d7831d226fa14c7.jpg

Tack!
Jag får samma på SAS. Då får det bli ett samtal till Tallin.
bd1aae49ca472ede22b3fd4b33da7f13.jpg

2020 vinterresa färdig! ( letar business för connecting till/från GOT).

Visa bifogad bild 104229

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa,Singapore Airlines
Kabinklass: Economy, Business, First
Avreseort: GOT
Destination: BKK
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 97500:- (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2571:- inkl 150kr ombokningsavgift.
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): December, hem Januari
Bokad: December, ombokad Januari

Flighter:
GOT- FRA - Lufthansa - Economy
FRA-LHR - Lufthansa - Economy
LHR-SIN - Singapore Airlines - Business (23h 40min layover)
SIN-BKK - Singapore Airlines - Business

BKK-SIN - Singapore Airlines - Business
SIN-AMS - Singapore Airlines - FIRST
AMS-FRA- Lufthansa -Economy
FRA- GOT - Lufthansa- Economy

Agenten såg platserna i Business från GOT-LHR samt AMS-GOT. När hon klickade i GOT-FRA i Business så försvann FRA-LHR som alternativ.
Detsamma gällde AMS-FRA-GOT. Är det detta som kallas för Married Segment? Hon hade ingen förklaring varför de försvann men tyckte dock att jag skulle ringa in senare under året och testa. Ville såklart inte bli av med long haul flighterna så bokade Economy så länge.

Om du lägger till den blir det en Star Alliance award istället för en SAS-award vilket innebär att poängkostnaden istället blir 130 000 poäng.

Det du kan göra är att boka det som en separat revenue biljett. Det blir alltså en egen bokning som du betalar med pengar. Se dock till att ha tillräckligt långt mellan flygen så du inte missar SAS flyget om det uppstår någon försening.
Okej, då va det lite som misstänkte. Hittade på sas hemsida 2 biljetter LAS-SF för 30 000 poäng och 1000:- . Eller får man betala resan i pengar.
Tackar för all hjälp , MVH Andy

Okej, då va det lite som misstänkte. Hittade på sas hemsida 2 biljetter LAS-SF för 30 000 poäng och 1000:- . Eller får man betala resan i pengar.
Tackar för all hjälp , MVH Andy
Tog random datum enkel väg, och det finns för 500kr/pp med United. Är du EBG löser sig kanske väsksituationen då, även om det är en "light" biljett?

Toppen