Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Har en USA inrikes i United Economy bokad med SAS poäng. Förstår att bagage får köpas till extra på dessa bokningar. Påverkas incheckat bagage om jag väljer att betala för en United Economy Plus stol via deras sida? Eller får jag enbart bättre benutrymme och måste ändå köpa till bagage?
 

Senator

Moderator
Har en USA inrikes i United Economy bokad med SAS poäng. Förstår att bagage får köpas till extra på dessa bokningar. Påverkas incheckat bagage om jag väljer att betala för en United Economy Plus stol via deras sida? Eller får jag enbart bättre benutrymme och måste ändå köpa till bagage?

Är den kopplat till resa tillbaka till Europa?
 
Då är det tyvärr Uniteds regler som gäller. Kan du få upp bokningen på United.com?

Ja, får upp bokningen där. Står att det är en peng för första incheckade väskan. Blir nog till att enbart betala för väskor och klämma in familjen där bak på vägen över till Hawaii...

Tack för hjälpen!
 

JAONHA

Medlem
Screenshot_20200116-220734__01.jpg
I början av året gick det inte att hitta Star Alliance Awards med Avianca vid SAS.se. När jag sökte nu ikväll syns det. En glad nyhet för oss som letar awards till Sydamerika :) Hur länge har detta fungerat?
 

Thornado

Medlem
Detta är just nu mest en hypotetisk fråga, men började fundera på detta strax innan årsskiftet då jag hade en 2-4-1-voucher som gick ut 2019, så intresserad av att veta om någon vet svaret.
Vi vet ju att om man gör ändringar i en redan bokad resa (ändrar utresan till First, annan avgång, eller nåt sånt), så hanteras det genom att poängen betalas tillbaka och sen dras de på nytt, så om man har använt poäng som gått ut eller en voucher som inte längre är giltig så förlorar man de poängen alternativt behöver använda en ny voucher. Är det någon som vet om samma sak gäller om man har en bokning för två personer och sen avbokar EN av dessa eller gör en namnändring på en person i bokningen (om det är en ren SAS-award), eller om det funkar bra med en "utgången" voucher. Dvs, antag att jag sitter i slutet av december med en voucher som håller på att gå ut. Jag hittar en SAS-award i C under kommande höst för två personer, men vet inte riktigt vem jag vill åka med. Kan jag då boka resan för mig själv och namnet på den person jag mest sannolikt vill åka med, men sen antingen göra namnändring om någon annan ska åka med istället eller boka av den andra personen om jag bestämmer mig för att åka själv (utan att behöva använda en ny voucher)?
 

Thornado

Medlem
Det enda du aldrig kan ändra på 2-4-1 är namnet, därför det är så otroligt viktigt att det inte blir stavfel etc.

Nja, det du säger har inget med 2-4-1 att göra, utan det är Star Alliance-awards som det inte går att namnändra. På rena SAS-awards (som i mitt exempel ovan), så går det bra med namnändringar, oavsett om det är bokat med 2-4-1 eller ej.
 

Canadien

Medlem
Det enda du aldrig kan ändra på 2-4-1 är namnet, därför det är så otroligt viktigt att det inte blir stavfel etc.

Andra halvan av din fråga kan jag inte svara på.
Fast på ren SAS-award så går det att ändra namn. Det är bara när star alliance är inblandat som det blir omöjligt.
Avbokning av person kommer trigga återbetalning och nydragning av poäng och voucher, så utgångna poäng/voucher förfaller.
Namnbyte har mig veterligen inte triggat återbetalning och nydragning av poäng, bara namnbytesavgift, så det _skulle_ kunna funka, men jag lämnar inga garantier :)
 
Toppen