Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Om det kommer platser så går det att lägga ARN-CPH genom att ringa Tallinn. Du kommer att få betala 150 kr i ombokningsavgift, och sen tillkommer det flera hundra extra i skatter och avgifter (speciellt eftersom resan då omfattas av svensk flygskatt). Samma poängpris dock.

Detta är dock om det ens släpps platser. SAS brukar ha närmast blackout på awards över jul och nyår, och det lilla som släpps bokas långt i förväg. Jag tror att du ska räkna med att köpa separata biljetter ARN-CPH för cash, merkostnaden blir kanske inte så mycket jämfört med en ombokning.

Det kan mycket väl släppas platser. Jag spontanåkte till NYC i business över nyår med SAS på award. Men den bokades också fyra dagar innan avfärd. Men tour mileage may vary.

Jag har aldrig rest med SAS i biz, men tror inte att det är så olikt de andra bolagen.
Man sitter ju i sin ”kokong” och jag undrar var man ska placera ”korgen”

Hängandes på väggen framför. Just därför det bara finns på bulkhead.

1H är enda platsen i Business på SAS ned fästen för baby bassinet

Oroa dig inte över infant, jag har rest med infants i kabinen och de har suttit längst fram, längst bak och i mitten. Ta plats 1D/F, de är överlägset bäst. Om det nu blir en infant på 1H (som är ända plats där korg kan fästas på väggen) så lär det vara lugnt i alla fall. Skriker ett barn framme i Business lär hela kabinen höra det i alla fall. Större chans att det sitter infant i plus så av den anledningen vill du nog sitta längst fram.
Ni kommer få en bra resa, ignorera sånt ni inte kan påverka, tex vad för medpassagerare ni får.

Du får lita på oss. :) Det finns två små runda metallfästen i väggen där det går att hänga en korg. Finns också på främre raderna i plus och rad 40 i mitten tror jag i Go (ingen vägg på 40 på sidorna).

Jag kan bekräfta att ovanför plats 1H på SAS A330 finns den bassinet. Vi hade förbokat detta på EWR-ARN i januari men valde på grund av mycket turbulens under natten, att låta Mini sova med sin mamma på hemresan.

Jag kan bekräfta att ovanför plats 1H på SAS A330 finns den bassinet. Vi hade förbokat detta på EWR-ARN i januari men valde på grund av mycket turbulens under natten, att låta Mini sova med sin mamma på hemresan.
Precis så har vi också gjort. Känns tryggare. Däremot vid lugn flygning har bassinetten varit väldigt bra.

Du får lita på oss. :) Det finns två små runda metallfästen i väggen där det går att hänga en korg. Finns också på främre raderna i plus och rad 40 i mitten tror jag i Go (ingen vägg på 40 på sidorna).

Ja, litar fullständigt på dig då du säger det.
Har som sagt aldrig flugit longhaul med SAS, så där kan jag inte uttala mig.
Enda flygen jag har flugit longhaul i C eller F är Thai och där har jag svårt att se en möjlighet med den konfigurationen.
Fick alltid dela säte med infant.
Nu har dock infantåldern passerats, så det lär nog inte vara aktuellt för min del att få en korg till ungen.

Skulle vara intressant och se lösningen hur det ser ut.

Har en fråga. Mina föräldrar åker på en awardresa på måndag. Såg nu att det dykt upp tillgänglighet som jag väntat på. När jag ringde in igår fredag så fanns det fortfarande inte tillgänglighet. Finns det någon möjlighet att SAS Gold support kan ändra på utresan även om det är en 2-4-1 bokning? Eller är det bara att glömma? Lite snopet när man bevakat grejer ett år och sedan dagen efter det är för sent så kommer det 6 platser.. :(. Vad säger panelen?

Har en fråga. Mina föräldrar åker på en awardresa på måndag. Såg nu att det dykt upp tillgänglighet som jag väntat på. När jag ringde in igår fredag så fanns det fortfarande inte tillgänglighet. Finns det någon möjlighet att SAS Gold support kan ändra på utresan även om det är en 2-4-1 bokning? Eller är det bara att glömma? Lite snopet när man bevakat grejer ett år och sedan dagen efter det är för sent så kommer det 6 platser.. :(. Vad säger panelen?
Kan ju försöka men enligt reglerna behöver de ju inte hjälpa till (ens röra) 2-4-1 bokning.
Frågan är ju fri som sagt men rättigheter har ni dessvärre inte.

Tack squeezen. Även om man skulle ringa Tallin på måndag så får de inte ändra en bokning samma dag väl? Det som möjligen är lite speciellt i det här fallet är att vi först hade first men Thai bytte plan på sträckan. Så egentligen vill vi ju bara ha hjälp att boka tillbaka till det vi hade.. Värt ett försök kanske. Eventuellt en HUACA.. :)

Toppen