Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

EVA är bra till BKK från t ex London, men HKT är väl svårt nuförtiden för poäng när Thai inte flyger dit inrikes längre utan låter low cost märket hantera dessa.

Vad är i klass med Etihad inom Star Alliance ? Gärna för mig, tyckte de var riktigt bra :).Menar annars med min fråga främst upplägget på rutt, man har två mellanlandningar med kanske 6-7 h åkande mellan stoppen. Så här såg det ex ut mellan MUC-ABU-HKT. Kan man hitta något liknande men med award, star alliance och amex 2 för 1.

MUC - 09:40 pm
Abu Dhabi, United Arab Emirates
AUH - 06:45 am
Thu, Mar 07, 2019

AUH - 09:05 am

Phuket, Thailand
HKT - 06:20 pm
Thu, Mar 07, 2019

Svårt på vägen till HKT att hitta två slug som
Är ca 6-7h per styck. Generellt vill nog de flesta ha längre flygningar.
Antingen får du ju mellanstopp i EU eller i asien helt enkelt då
Ingen middle east carrier är med i star alliance.
Skulle vara att åka air india då som gör att du iaf får några timmar på Andra flyget men men det bolaget är ju inte i klass med etihad... så du får nog prioritera klass framför 2x6-7h

Thai flyger väl visst BKK-HKT? Kollar jag på avgångar nästa måndag så är det 8 avgångar med Thai och 4 avgångar med Thai Smile.

OK, kanske var nån annan turistort de lagt ned inom Thailand.

Hoppas verkligen det eftersom jag skall åka HKT-BKK på måndag med Thai. Så säger bokningen i alla fall ;)

Tillbaka till @Judas kiss fråga. Nej, det finns ingen sådan rutt med Star Alliance.

Ett byte från ARN har du Thai via BKK, och om vi är snälla och kallar ARN-DME-SIN med Singapore Airlines för ett byte så har vi ARN-SIN-HKT med Singapore Airlines. Sen har du Turkish via Istanbul som jag precis åkte. Jag personligen tycker två gånger 6-7t är sämre jämfört med en kort och en lång flygning. Det är för att jag vill gärna ha möjligheten att sova ordentligt på en flight. Men alla är vi olika.

Två byten; ja då öppnar det sig massor av möjligheter.

Kan man ha två bokningar, för samma resenärer, till olika destinationer, under samma period/datum?

Jag har nämligen en bokning i februari som jag ska boka om till april. Men jag kan inte ändra den ännu för jag har inte hittat tillgänglighet.

Samtidigt vill jag göra en ny bokning som infaller under den första bokningens period.

Kan man ha två bokningar, för samma resenärer, till olika destinationer, under samma period/datum?

Jag har nämligen en bokning i februari som jag ska boka om till april. Men jag kan inte ändra den ännu för jag har inte hittat tillgänglighet.

Samtidigt vill jag göra en ny bokning som infaller under den första bokningens period.
Är det samma datum?

Jag har saxat två T/R samt två enkelresor utan problem.

Så länge det inte är samma flyg på någon sträcka så är det lugnt.

Toppen