Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

backflip

Medlem
Fråga: Om man bokar enkel som EB award först och sen lägger till returresa. Visst blir totala poängkostnaden som om man hade valt t/r direkt, inte som 2 enkelresor?
 

Dalton1

Medlem
Ni som har lite rutin på detta.
Om man vill hitta en resa för två pers i business eller plus, i slutet av nästa år
Arlanda—San Francisco
Los Angeles—Arlanda
Är det möjligt att hitta med SAS eller skall man söka någon annanstans?
Släpps dessa biljetter 300 dagar innan?
Som jag förstått så bör jag boka första sträckan så fort jag hittat någon och sedan lägga på returresan?
 

Big Birger

Medlem
Ni som har lite rutin på detta.
Om man vill hitta en resa för två pers i business eller plus, i slutet av nästa år
Arlanda—San Francisco
Los Angeles—Arlanda
Är det möjligt att hitta med SAS eller skall man söka någon annanstans?
Släpps dessa biljetter 300 dagar innan?
Som jag förstått så bör jag boka första sträckan så fort jag hittat någon och sedan lägga på returresan?
330 dagar innan avresa. Boka först utresa, sedan hemresa.
 

danielhog

Medlem
Ni som har lite rutin på detta.
Om man vill hitta en resa för två pers i business eller plus, i slutet av nästa år
Arlanda—San Francisco
Los Angeles—Arlanda
Är det möjligt att hitta med SAS eller skall man söka någon annanstans?
Släpps dessa biljetter 300 dagar innan?
Som jag förstått så bör jag boka första sträckan så fort jag hittat någon och sedan lägga på returresan?
Sas släpper 330 dagar innan, häng på låset och ställ in automatisk bevakning genom lämplig tjänst, typ expertflyer. Gällande bokning, japp. Lägg på en dummyretur så slipper du en extra avgift och kan boka om online, bokar du enkel måste du ringa för att lägga till ben.
 

Dalton1

Medlem
Sas släpper 330 dagar innan, häng på låset och ställ in automatisk bevakning genom lämplig tjänst, typ expertflyer. Gällande bokning, japp. Lägg på en dummyretur så slipper du en extra avgift och kan boka om online, bokar du enkel måste du ringa för att lägga till ben.
Men, säg att jag bokar 330 dagar innan då kan jag väl max hitta en retur samma dag, eller?
 
Men, säg att jag bokar 330 dagar innan då kan jag väl max hitta en retur samma dag, eller?
De släpper ofta för flera dagar på en gång.Dock så gör det inget om dummyreturen ligger på samma dag. Du ska ändå boka om den senare. Du kan även boka den i ekonomi. Det du vill åt är att ha t/r bokat på webben så du kan boka om den senare på webben utan att behöva ringa.
 

Vindpilen

Medlem
Hur ser det ut nu för avgifter på Eurobonus Award med SAS? Vad är det för avgifter som tillkommer som inte återbetalas? Skiljer det sig mellan Star Alliance award och SAS award? Är det någon kostnad för ändringar?

Jag tittar på att boka en ToR i business online och det inkluderar endast flighter med SAS.
 
Toppen