Menar du att SAS verkligen bokade av din resa med skälet att de inte dragit poäng? Eller rent hypotetiskt menar du? När skedde det - hur långt innan avresa? Ringde de? Hur gick detta till?Om du kommer att resa eller avboka är väl en helt berättigad fråga? Med de frågor du ställde så är det väldigt otydligt vilket av alternativen som du helst föredrar.
Visst, det kan ju gå vägen också och du får resa gratis. Risken finns också att de avbokar. Om det är en osäkerhet du vill leva med ända fram till boarding så varsågod.
Jag skulle också se till att poäng dras om resan verkligen tänker genomföras. Risken finns att SAS avbokar då hela bokningsprocessen inte är slutförd. Jag vet det av egen erfarenhet (dock gav det mig inte problem då det ändå var en backup-bokning som ändå skulle avbokas i slutänden).
Om du kan bli avbokad även efter check-in? Självklart, du har ju inte betalat biljetten.
Jo jag har slutfört bokningsprocessen betalt skatter och avgifter och fått bokningsbekräftelse - för flera månader sen, därmed har ett avtal ingåtts. Och att det inte dragits poäng upptäckte jag av slump för inte så länge sen. Jag tycker det verkar märkligt att jag ska riskera att bli avbokad för att SAS system inte funkar. Tänk nu om jag inte upptäckt att poängen inte dragits. Well jag vet att det är en risk men rent juridiskt har vi ju ingått ett avtal och de har bekräftat resan. Jag förstår som sagt att det kan bli struligt men att SAS har noll ansvar här köper jag inte.