Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Kom att tänka på detta när United nu också blockar Thai i sin award sökning. Vet vi med oss att SAS aktivt blockar något bolag på sitt Online Award sökverktyg?

Kom att tänka på detta när United nu också blockar Thai i sin award sökning. Vet vi med oss att SAS aktivt blockar något bolag på sitt Online Award sökverktyg?

Sas blockerar ingenting, mig veterligen, men den visar inte all tillgänglighet som finns. Har gjort många tester på detta.

Den givna uppföljningsfrågan är då förstås om du sett något mönster i vilken tillgänglighet den blockar?

Tyvärr inte. Ska fortsätta spåna på det och se vad jag kommer fram till. Jag har inte sett något tydligt mönster. Men i allmänhet så är det två problem:
1. Visar inte alla flighter
2. Visar ganska mycket Ghost availability

Tyvärr inte. Ska fortsätta spåna på det och se vad jag kommer fram till. Jag har inte sett något tydligt mönster. Men i allmänhet så är det två problem:
1. Visar inte alla flighter
2. Visar ganska mycket Ghost availability

Ursäkta de täta frågorna men kan inte låta bli att undra över punkt 2. Iochmed att det nu går direkt att boka över söktjänsten så förvånar mig denna punkt lite. Hur ser det ut om man bara hittar en sån ghost availability? Felmeddelande när man försöker klicka sig vidare och boka?

Ursäkta de täta frågorna men kan inte låta bli att undra över punkt 2. Iochmed att det nu går direkt att boka över söktjänsten så förvånar mig denna punkt lite. Hur ser det ut om man bara hittar en sån ghost availability? Felmeddelande när man försöker klicka sig vidare och boka?

Yes, exakt. Det blir error.
Jag har även testat med en del linjer, där jag har jämfört data mot andra källor - och då ringt till Talinn och frågat hur tillgängligheten ser ut på en specifik sträcka, under säg 1 månad. Den tillgänglighet Tallinn ge mig stämmer inte överens med vad som finns finns online.

Sedan är det andra hållet runt också. Hittade en flight tidigare i veckan som jag ville boka.
Awardfares - visar tillgänglighet på 1 plats
SAS *A online tool - visar tillgänglighet på 1 plats
SAS kundtjänst - nej, det finns ingen tillgänglighet.

Ringde kundtjänst tre (!) gånger och försökte boka, men de hävdade hela tiden att tillgänglighet inte fanns. Lösningen blev då att jag bokade den sträckan online, och ringde sedan tillbaka till kundtjänst för att göra en ombokning med de andra flighterna jag önskade att lägga till.

Ser ut som att SAS har rea i helgen eller under annan bestämd kampanj tid på Eurobonus resor åtminstone för SAS egna flyg. Bokade precis Stockholm- New York i business i juli för 50K EB enkel väg. Brukar vara 60K som bekant. Verkar gälla för samtliga klasser med rabatten.

Ser ut som att SAS har rea i helgen eller under annan bestämd kampanj tid på Eurobonus resor åtminstone för SAS egna flyg. Bokade precis Stockholm- New York i business i juli för 50K EB enkel väg. Brukar vara 60K som bekant. Verkar gälla för samtliga klasser med rabatten.
Funkar inte för mig.

Toppen