Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hej! En fundering angående bokning av en bonusresa. Är det möjligt att i samma t/r AMEX 2-for-1 boka så att t.ex.:

Utresa: Slutdestination Sydney
Hemresa: Avresedestination Auckland, slutdestination Stockholm.

Dvs slutdestination på utresan är inte samma som avresedestinationen på hemresan?

Ja, inga problem. Har själv en sådan bokning. Det kallas destination open jaw på utrikiska. Du måste dock ha samma utreseort som hemreseort, t ex Arlanda. Annars blir det double open jaw och det är ibte tillåtet

Hej! En fundering angående bokning av en bonusresa. Är det möjligt att i samma t/r AMEX 2-for-1 boka så att t.ex.:

Utresa: Slutdestination Sydney
Hemresa: Avresedestination Auckland, slutdestination Stockholm.

Dvs slutdestination på utresan är inte samma som avresedestinationen på hemresan?
Det går fint!

Hej alla, en generell fråga. Jag har tidigare bokat awardbiljetter och kunnat planera lite och se tillgänglighet via United appen. Förra året bokade vi t.ex. rundresa i asien mha appen. När
Jag nu sitter och sneglar på biljetter till Singapore eller Thailand är det snustorrt med undantag för Air China (som jag inte flyger igen). Vi siktar på asien över jul och nyår.

Tips? Ska jag kolla ANA istället - någon som bokat nyligen och har tips.... tack

United kan för närvarande inte visa tillgänglighet på award hos Thai, Singapore Airlines eller TAP.
Hej alla, en generell fråga. Jag har tidigare bokat awardbiljetter och kunnat planera lite och se tillgänglighet via United appen. Förra året bokade vi t.ex. rundresa i asien mha appen. När
Jag nu sitter och sneglar på biljetter till Singapore eller Thailand är det snustorrt med undantag för Air China (som jag inte flyger igen). Vi siktar på asien över jul och nyår.

Tips? Ska jag kolla ANA istället - någon som bokat nyligen och har tips.... tack

Testa AwardFares - Flight Award Availability

Vill bara informera alla hur mitt ärende slutade. Maria på asingapire i Köpenhamn ville att någon från SAS ringde henne för namn ändring till alla våra nam eftersom det barastod tilltalsnamn. Detta vägrade SAS att göra vid mina 3 samtal med olika personer på guldsupporten. Sista samtalet bad jag att få bli kopplad till Tallin eftersom dom tydligen gjort bokningen då SAS hade stängt i lördags morse när vi bonade. Efter att jag blivit kopplad till Tallin och pratat med en mycket trevlig tjej (minns tyvärr inte hennes namn) så ringde hon till SQ i Köpenhamn och 1timme senare var namnen ändrade och vi har fått nya biljetter!! Något som SAS ansåg omöjligt att göra löste hon! Det är service och något som SAS borde ta lärdom av.

2. I framtiden rekommenderas att du ber Tallinn/Kundtjänst skicka över reservationen så att du själv kan kolla att allting stämmer. Jag har gjort detta till en vana när jag bokar mina biljetter. På så sätt minimerar du att bli orolig över saker likt detta :)
Instämmer. Gör man detta slipper man krångel/oro senare.

Ja, inga problem. Har själv en sådan bokning. Det kallas destination open jaw på utrikiska. Du måste dock ha samma utreseort som hemreseort, t ex Arlanda. Annars blir det double open jaw och det är ibte tillåtet

Har försökt läsa mig till svaret utan att lyckas. Får man göra Open Jaw år andra hållet.

Låt oss säga ARN-BKK uppehåll BKK-HND
Alltså inte samma ut/hemreseort. Eller får en sådan bokning bli två enkelresor.

Nästa fråga. Kan man boka två pax på utresan men bara en pax på hemresan?

Har försökt läsa mig till svaret utan att lyckas. Får man göra Open Jaw år andra hållet.

Låt oss säga ARN-BKK uppehåll BKK-HND
Alltså inte samma ut/hemreseort. Eller får en sådan bokning bli två enkelresor.

Nästa fråga. Kan man boka två pax på utresan men bara en pax på hemresan?
Det är ok med open jaw, dock inte helt säkert att de godkänner den då hemresan bara blir ett hopp i Asien.

Nej, alla i bokningen måste bokas på samma flighter i samma kabinklass för alla flighter

Toppen