Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Har någon en aning eller tips hur man nyttjar alla legs maximalt i First på en t/r resa så långt man kan komma?
Reglerna är ju ordentligt åtskruvade just nu och är det så långt bort som möjligt du vill komma i First så är det följande som gäller.
Europeisk flygplats - Frankfurt (Valfritt bolag i Business/plus)
Frankfurt - Singapore, Lufthansa First
Singapore - Auckland, Singapore First
Auckland - Söderhavet (tex Rarotonga), Air New Zealand Business (släpps dock nästan aldrig busines awards så kan bli ekonomi).

Du kan ju även åka Köpenhamn-Singapore med Singapore i First.
Samma väg tillbaka är det som gäller.

Hela denna resa blir en bit över 14k miles (Stockholm som exempel för avresa) och ca 11,5k av dessa miles blir i First åt varje håll.
Tiden du får i en First kabin blir ungefär 22h åt varje håll med kortare anslutning i ekonomi/plus/business.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Reglerna är ju ordentligt åtskruvade just nu och är det så långt bort som möjligt du vill komma i First så är det följande som gäller.
Europeisk flygplats - Frankfurt (Valfritt bolag i Business/plus)
Frankfurt - Singapore, Lufthansa First
Singapore - Auckland, Singapore First
Auckland - Söderhavet (tex Rarotonga), Air New Zealand Business (släpps dock nästan aldrig busines awards så kan bli ekonomi).

Du kan ju även åka Köpenhamn-Singapore med Singapore i First.
Samma väg tillbaka är det som gäller.

Hela denna resa blir en bit över 14k miles (Stockholm som exempel för avresa) och ca 11,5k av dessa miles blir i First åt varje håll.
Tiden du får i en First kabin blir ungefär 22h åt varje håll med kortare anslutning i ekonomi/plus/business.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Exakt detta ja letade efter. Planen va att ta sig mot Australien/Nya Z.. Tack palmen!
 
Australien via FRA och SIN borde väl gå? Nyttja FCT och PR? :)
Det är ju det min sista punkt avser. Krävs ju dock att man har 240 000 Eurobonuspoäng (eller 120 000 och en AMEX 2-4-1 voucher). Blir inte skatter och avgifter betydligt dyrare med Lufthansa än Singapore Airlines? Så är det i alla fall med Miles & More.
 
Det är ju det min sista punkt avser. Krävs ju dock att man har 240 000 Eurobonuspoäng (eller 120 000 och en AMEX 2-4-1 voucher). Blir inte skatter och avgifter betydligt dyrare med Lufthansa än Singapore Airlines? Så är det i alla fall med Miles & More.
Det spelar inte någon roll om man använder SAS EuroBonus poäng.
Det är fast summa av bränsletillägg. 116 EUR per riktning om det är interkontinentala resor. Bonusresor inom en awardzon är 39 EUR per riktning om jag minns rätt.

Fast summa av bränsletillägg på Star Alliance award med Eurobonus | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Det är ju det min sista punkt avser. Krävs ju dock att man har 240 000 Eurobonuspoäng (eller 120 000 och en AMEX 2-4-1 voucher). Blir inte skatter och avgifter betydligt dyrare med Lufthansa än Singapore Airlines? Så är det i alla fall med Miles & More.
Skatter och avgifter är mer eller mindre samma oavsett bolag då SAS har fast bränsleavgift på 116€ åt varje håll. Slutar nästna alltid mellan 3-4000 kronor för en resa med upp till 8 segment. Det som gör skillnad i hur mycket det blir i avgifter är vilka flygplatser du åker via, undviker man Frankfurt och London i Europa så blir det någon hundring billigare.
 
Det är ju det min sista punkt avser. Krävs ju dock att man har 240 000 Eurobonuspoäng (eller 120 000 och en AMEX 2-4-1 voucher). Blir inte skatter och avgifter betydligt dyrare med Lufthansa än Singapore Airlines? Så är det i alla fall med Miles & More.

Har ca 180k EB poäng nu ock räknar med ligga runt 250k-300k innan avresa. Har en del hyrbilar på gång :) Har även en 2-4-1 såklart. Tanken är väl egentligen bara komma långt bort där man kan se lite sol och på vägen nyttja FCT och PR bara för att man kan och har chansen..
 
Har ca 180k EB poäng nu ock räknar med ligga runt 250k-300k innan avresa. Har en del hyrbilar på gång :) Har även en 2-4-1 såklart. Tanken är väl egentligen bara komma långt bort där man kan se lite sol och på vägen nyttja FCT och PR bara för att man kan och har chansen..
Att kombinera Lufthansa First Class Terminal och Singapore Airlines Private Room i en och samma resa (bokning) kan det bli utmaning med dagens regler.
 
Toppen