Om du inte har två byte i Asien bör det fungera.chazzie skrev:Är det svårt/omöjligt att få in t.ex ANA eller Asiana åt något håll?Klicka för att utvidga...
Både ANA och Asiana flyger till Sydney.
Om du inte har två byte i Asien bör det fungera.chazzie skrev:Är det svårt/omöjligt att få in t.ex ANA eller Asiana åt något håll?Klicka för att utvidga...
Dr. Miles skrev:Om du inte har två byte i Asien bör det fungera.Både ANA och Asiana flyger till Sydney.Klicka för att utvidga...
Ingen av dem kör väl dock F ner till Australien, så det gör det ju lite mer oattraktivt.Dr. Miles skrev:Om du inte har två byte i Asien bör det fungera.Både ANA och Asiana flyger till Sydney.Klicka för att utvidga...
chazzie skrev:Det skulle ha varit väldigt trevligt, åtminstone åt ena hållet. Det skulle så klart även vara kul att testa Thai, de har väl en ganska bra First både i luften och på marken?Hur tidigt/sent släpper ANA och Asiana award-biljetter i First?Klicka för att utvidga...
Aha, pratade ni om award i First? I så fall blir det endast THAI eller Singapore Airlines.agehall skrev:Ingen av dem kör väl dock F ner till Australien, så det gör det ju lite mer oattraktivt.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Ingen av dem kör väl dock F ner till Australien, så det gör det ju lite mer oattraktivt.Klicka för att utvidga...
Dr. Miles skrev:Aha, pratade ni om award i First? I så fall blir det endast THAI eller Singapore Airlines.Klicka för att utvidga...
Som jag ser det är det aldrig värt en omväg bara för att flyga mer om det är business och det finns alternativ som är mer direkt.Dr. Miles skrev:Aha, pratade ni om award i First? I så fall blir det endast THAI eller Singapore Airlines.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Som jag ser det är det aldrig värt en omväg bara för att flyga mer om det är business och det finns alternativ som är mer direkt.Klicka för att utvidga...
Med nuvarande regler får du nog välja om du vill maximera legs och distans eller first.Mehe skrev:Har någon en aning eller tips hur man nyttjar alla legs maximalt i First på en t/r resa så långt man kan komma?Klicka för att utvidga...
Man kan inte längre göra så roliga routings, ska man maximera antal förstaklassegment så blir det nog max 4 st. Man borde kunna åka följande:Mehe skrev:Har någon en aning eller tips hur man nyttjar alla legs maximalt i First på en t/r resa så långt man kan komma?Klicka för att utvidga...
Reglerna är ju ordentligt åtskruvade just nu och är det så långt bort som möjligt du vill komma i First så är det följande som gäller.Mehe skrev:Har någon en aning eller tips hur man nyttjar alla legs maximalt i First på en t/r resa så långt man kan komma?Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Reglerna är ju ordentligt åtskruvade just nu och är det så långt bort som möjligt du vill komma i First så är det följande som gäller.Europeisk flygplats - Frankfurt (Valfritt bolag i Business/plus)Frankfurt - Singapore, Lufthansa FirstSingapore - Auckland, Singapore FirstAuckland - Söderhavet (tex Rarotonga), Air New Zealand Business (släpps dock nästan aldrig busines awards så kan bli ekonomi).Du kan ju även åka Köpenhamn-Singapore med Singapore i First.Samma väg tillbaka är det som gäller.Hela denna resa blir en bit över 14k miles (Stockholm som exempel för avresa) och ca 11,5k av dessa miles blir i First åt varje håll.Tiden du får i en First kabin blir ungefär 22h åt varje håll med kortare anslutning i ekonomi/plus/business.http://www.gcmap.com/mapui?P=arn-fra-sin-akl-rar&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle MapperKlicka för att utvidga...
Det är ju det min sista punkt avser. Krävs ju dock att man har 240 000 Eurobonuspoäng (eller 120 000 och en AMEX 2-4-1 voucher). Blir inte skatter och avgifter betydligt dyrare med Lufthansa än Singapore Airlines? Så är det i alla fall med Miles & More.Mehe skrev:Australien via FRA och SIN borde väl gå? Nyttja FCT och PR?Klicka för att utvidga...
Det spelar inte någon roll om man använder SAS EuroBonus poäng.Budgetresenär skrev:Det är ju det min sista punkt avser. Krävs ju dock att man har 240 000 Eurobonuspoäng (eller 120 000 och en AMEX 2-4-1 voucher). Blir inte skatter och avgifter betydligt dyrare med Lufthansa än Singapore Airlines? Så är det i alla fall med Miles & More.Klicka för att utvidga...
Skatter och avgifter är mer eller mindre samma oavsett bolag då SAS har fast bränsleavgift på 116€ åt varje håll. Slutar nästna alltid mellan 3-4000 kronor för en resa med upp till 8 segment. Det som gör skillnad i hur mycket det blir i avgifter är vilka flygplatser du åker via, undviker man Frankfurt och London i Europa så blir det någon hundring billigare.Budgetresenär skrev:Det är ju det min sista punkt avser. Krävs ju dock att man har 240 000 Eurobonuspoäng (eller 120 000 och en AMEX 2-4-1 voucher). Blir inte skatter och avgifter betydligt dyrare med Lufthansa än Singapore Airlines? Så är det i alla fall med Miles & More.Klicka för att utvidga...
Budgetresenär skrev:Det är ju det min sista punkt avser. Krävs ju dock att man har 240 000 Eurobonuspoäng (eller 120 000 och en AMEX 2-4-1 voucher). Blir inte skatter och avgifter betydligt dyrare med Lufthansa än Singapore Airlines? Så är det i alla fall med Miles & More.Klicka för att utvidga...
Att kombinera Lufthansa First Class Terminal och Singapore Airlines Private Room i en och samma resa (bokning) kan det bli utmaning med dagens regler.Mehe skrev:Har ca 180k EB poäng nu ock räknar med ligga runt 250k-300k innan avresa. Har en del hyrbilar på gångHar även en 2-4-1 såklart. Tanken är väl egentligen bara komma långt bort där man kan se lite sol och på vägen nyttja FCT och PR bara för att man kan och har chansen..Klicka för att utvidga...
Ja, möjligheterna är ju helt klart mindre nu än tidigare.Dr. Miles skrev:Att kombinera Lufthansa First Class Terminal och Singapore Airlines Private Room i en och samma resa (bokning) kan det bli utmaning med dagens regler.Klicka för att utvidga...
Är inte utmaningen tillgänglighet och inte reglerna?Dr. Miles skrev:Att kombinera Lufthansa First Class Terminal och Singapore Airlines Private Room i en och samma resa (bokning) kan det bli utmaning med dagens regler.Klicka för att utvidga...
Dr. Miles skrev:Att kombinera Lufthansa First Class Terminal och Singapore Airlines Private Room i en och samma resa (bokning) kan det bli utmaning med dagens regler.Klicka för att utvidga...