Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Om du inte har två byte i Asien bör det fungera.
Både ANA och Asiana flyger till Sydney.

Det skulle ha varit väldigt trevligt, åtminstone åt ena hållet. Det skulle så klart även vara kul att testa Thai, de har väl en ganska bra First både i luften och på marken?

Hur tidigt/sent släpper ANA och Asiana award-biljetter i First?

Det skulle ha varit väldigt trevligt, åtminstone åt ena hållet. Det skulle så klart även vara kul att testa Thai, de har väl en ganska bra First både i luften och på marken?

Hur tidigt/sent släpper ANA och Asiana award-biljetter i First?
Ingen av dem kör väl dock F ner till Australien, så det gör det ju lite mer oattraktivt.
Aha, pratade ni om award i First? I så fall blir det endast THAI eller Singapore Airlines.

Som jag ser det är det aldrig värt en omväg bara för att flyga mer om det är business och det finns alternativ som är mer direkt.

Jag kan förstå det och kommer att utvärdera beroende på tid mellan flyg och andra komponenter, men som vanlig bonde hör inte First till vardagen så det väger så klart lite också, men för mig är ändå själva destinationen alltid väldigt viktig, fast desto fräsigare sätt man kan ta sig dit gör ju inte saken sämre :D

Har någon en aning eller tips hur man nyttjar alla legs maximalt i First på en t/r resa så långt man kan komma?

• Gilla
Reactions: Gus
Har någon en aning eller tips hur man nyttjar alla legs maximalt i First på en t/r resa så långt man kan komma?
Man kan inte längre göra så roliga routings, ska man maximera antal förstaklassegment så blir det nog max 4 st. Man borde kunna åka följande:
• Europa-Tokyo/Seoul/Osaka via Bangkok med Thai. Var beredd på att Thai gör "en Thai", dvs flygplansbyte och du blir nergraderad till businessclass.
• Europa-Bangkok via antingen Tokyo (ANA eller Lufthansa) eller Seoul (Asiana). Samma sak där, var beredd på att Thai gör en Thai.
• Europa-Australien med antingen Singapore Airlines eller Thai. Har man tur kan man hitta förstaklass med Lufthansa till Singapore i så fall, om man nu vill prova så många flygbolag som möjligt.

Last edited:
Toppen