Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Tycker man kan hålla en lite trevligare ton och ha mer förståelse för förvirrade nykomlingar till forumet!

Stort tack för svaret med länken och kan hålla med dig i detta också.

OT, är man verkligen en nykomling om man varit medlem i drygt ett år och har fler än hundra inlägg?

Du har helt rätt i att jag varit här i över ett år och skrivit mer än 100 inlägg, men tro det eller ej jag är fortfarande nybörjare inom många områden som har med leta/boka awardresor osv att göra. Många här inne har flera tusen inlägg och varit medlemmar under många år men inte ens dom kan allt om allting.
Då du själv varit här i ca 5 år så är du ju också medveten om hur brett och hur mycket olika saker som diskuteras i alla trådar så är 100 inlägg väldigt lite.

Men jag tar åt mig av vad @agehall skriver och denna gången tog jag väl en genväg som skall försöka undvikas framöver så att folk som redan kan eller vet något behöver se eller dela mig sig av svaret en gång till.

Ha en fortsatt bra kväll gott folk så ska jag läsa på lite mer om Travelhacks så att nästa gång jag ser någon fråga så kan jag också vara med och bidra.

Kan man boka om en sådan här befintlig bokning för att få Lufthansa F?

Nu:
Göteborg - Istanbul - Chicago

Vill ha
Göteborg - Frankfurt - Munchen - Chicago
Eller
Göteborg - Frankfurt - Chicago

Sedan Chicago - Tokyo - Bangkok (Destination)

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Hemresa nu:

Bangkok - Seoul - New York - Warszawa

Vill Ha

Bangkok - Seoul - Frankfurt - Warszawa - Köpenhamn

Warszawa - Köpenhamn tar jag om jag får.

Kan man boka om en sådan här befintlig bokning för att få Lufthansa F?

Nu:
Göteborg - Istanbul - Chicago

Vill ha
Göteborg - Frankfurt - Munchen - Chicago
Eller
Göteborg - Frankfurt - Chicago

Sedan Chicago - Tokyo - Bangkok (Destination)

Hemresa nu:

Bangkok - Seoul - New York - Warszawa

Vill Ha

Bangkok - Seoul - Frankfurt - Warszawa - Köpenhamn

Warszawa - Köpenhamn tar jag om jag får.

Du får nog testa, stor risk för nej. Många som inte fått ändra dessa typer av bokningar, men några har kunnat ändra för någonting månad sedan.

Någon som vet ungefär när Lufthansa släpper Business awards mellan FRA och HND. Skulle gärna vilja boka upp en sådan biljett för att sedan ändra till First. Men just nu när jag söker på United är det helt tomt hela våren och sommaren.

Jag har länge väntat på att det ska öppnas awardplatser med SAS FRA-ARN en kväll i mars. Det är för sista benet som anslutning hem från Asien på en 241.
Så äntligen rasslade det till och SAS öppnade massa hela våren. Men inte JUST DEN DAGEN. Va f-n. Nästan som att de vet att jag vill ha platser där.
Vet ni om det brukar fylla på eller hur funkar det?

På min tidigare fråga om man kunde ändra GOT(Göteborg)-IST(Istanbul)-ORD(Chicago)-HND(Tokyo Haneda)-BKK(Bangkok) till Lufthansa F över atlanten blev svaret tvärnej.

Däremot kunde jag ändra hemresan från BKK-ICN(Seoul)-JFK, EWR(New York)-WAW(Warszawa) till BKK-ICN-FRA(Frankfurt)-WAW-CPH(Köpenhamn)

Jag bytte datum på hemresan och fick Thai F istället för Asiana C mellan Bangkok och Seoul.

Toppen